۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۵۰۱۹۱
رییس اداره اوقاف کاشان خبر داد؛

اجرای طرح امینانه نیات واقفان در کاشان/ سومین آزمون قرآنی در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از برگزاری اجرای طرح امینانه نیات واقفان در حوزه علمیه شهر برزک کاشان خبرداد.
حجت الاسلام محسن ضيايي رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن ضیایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که طرح امینانه نیات واقفان همه ساله در آستانه عید نوروز برگزار می شود گفت: این طرح عصر امروز چهارشنبه 13 اسفند به صورت متمرکز در حوزه علمیه شهر برزک کاشان با همکاری امام جمعه و حوزه علمیه شهر برزک کاشان برگزار می شود.

 

وی افزود: در این طرح که پیش از این کمک ها به صورت پراکنده انجام می شد از سال گذشته تمامی کمک ها به صورت متمرکز انجام می شود و امسال در حوزه علمیه شهر برزک کاشان این مراسم با اهدای تعدادی کارت هدیه که روی کارت ها نام واقف و نام طرح چاپ شده است اهدا خواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: در طرح امینانه واقفان در برزک کاشان حدود 35 کارت هدیه به افرادی که واقفان نیت کرده اند اهدا خواهد شد.

 

حجت الاسلام ضیایی بیان کرد: افزون بر این طرح در آستانه نوروز، طرح دست های مهربانی با هدف کمک به فقرا از هفتم تا 14 اسفندماه برگزار می شود.   

 

سومین آزمون بزرگ سراسری حفظ قرآن در روز جمعه 15 اسفندماه جاری  

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه از برگزاری سومین آزمون بزرگ سراسری حفظ قرآن در روز جمعه 15 اسفندماه جاری به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور خبر داد و یاد آور شد: این آزمون در سال 93 به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود.

 

وی افزود: آزمون شفاهی در یک هفته از  8 تا 14 اسفند و آزمون کتبی روز جمعه 15 اسفند از ساعت 9 صبح همزمان در سراسر کشور در شهرستان کاشان برگزار می شود.

 

به گفته وی برای برگزاری این آزمون در شهرستان کاشان بیش از 20 حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است که در شهر کاشان در امامزاده هارون ابن موسی ‹‹پنجه شاه›› و دبیرستان محتشم کاشان به صورت متمرکز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ضیایی یادآور شد: این آزمون در شهرهای قمصر، برزک و بخش های راوند و روستاهای نشلج، علوی و باریکرسف نیز به صورت متمرکز برگزار می شود که در مجموع 20 حوزه امتحانی در این شهرستان پیش بینی شده است.

 

وی افزود: در صورتی که هر یک از این حوزه ها بیش از 30 ممتحن داشته باشد آزمون در همان حوزه برگزار خواهد شد تا ریزش های احتمالی ثبت نام کنندگان در آزمون به حداقل برسد و همه بتوانند در این طرح شرکت کنند.

 

به گفته وی، بعد از برگزاری آزمون در روز جمعه هفته جاری، جمع بندی نمرات شفاهی و کتبی تا روز یکشنبه هفته آینده انجام و برای شرکت کنندگانی که بالای 70 درصد نمره را کسب کرده باشند، گواهینامه حفظ جزء 30 برایشان صادرخواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان، تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب برای حفظ 10 میلیون حافظ قرآن در کشور را از مهم ترین اهداف این طرح  اعلام کرد و افزود: این درخواست معظم له برعهده ارگان های مجری طرح از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه برای تربیت یک میلیون حافظ قرآن در کشور گذاشته شده است.  

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به این که سهمیه اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از این طرح 80 هزار نفر طی 4 سال از سال 91 تا 94 است یادآور شد: از 80 هزار نفر سهمیه استان تا کنون 60 هزار نفر در این طرح شرکت کردند که امیدوار هستیم 24 هزار نفر باقیمانده در 94 در این طرح شرکت کنند تا سهمیه استان تحقق یابد.

 

وی با اشاره به این که، در شهرستان کاشان نیز از سال 91 تا کنون 4 هزار و 600 نفر در این طرح شرکت کردند یاد آورشد: در سال 93 سهمیه  شهرستان کاشان یکهزار و 756 نفر است که تاکنون 1700 نفر برای شرکت در آزمون روز جمعه 15 اسفند ماه ثبت نام کرده اند.  

 

14 وقف ثبت شده به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان در کاشان

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در ادامه تعداد وقف های به ثبت رسیده در سامانه اوقاف شهرستان کاشان در سال جاری را 14 وقف در نیات مختلف از جمله کمک به مستمندان، ساخت مسجد، ساخت حسینیه، مجتمع فرهنگی، کمک به ایتام و ...  به ارزش حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد.

 

حجت الاسلام ضیایی یاد آورشد: در شهرستان کاشان، امسال وقف های زیادی انجام شده است که تا کنون ثبت در سامانه نشده است. /1307/پ203/ب4

ارسال نظرات