۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۱۹۷
همزمان با سراسر کشور؛

سومین آزمون سراسری طرح ملی حفظ قرآن اوقاف در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سومین آزمون سراسری طرح ملی حفظ قرآن همزمان با سایر استان های کشور، روز جمعه 15 اسفند در مشهد برگزار می شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، صبح امروز در نشستی خبری به بیانات رهبر معظم انقلاب در تأکید بر افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در کشور اشاره و اظهار کرد: بر همین اساس یک برنامه چهار ساله کلی برای حفظ قرآن در سازمان اوقاف تشکیل شد که در خراسان رضوی نیز 60 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

 

وی با بیان این که 49هزار و 531 نفر در سه ساله گذشته در طرح حفظ قرآن ثبت نام کرده اند، افزود: افراد زیر 12 سال،  15هزار و 183نفر، رده سنی 12تا17سال، 10هزار و 400 نفر و 19سال به بالا 16 هزار و 481نفر هستند که در دو رشته حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن شرکت کرده اند؛ در رشته حفظ موضوعی هشت هزار و در رشته ترتیبی 12هزار نفر در آزمون  شرکت کردند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: شرکت کنندگان حفظ موضوعی قرآن 6 هزار و 953نفر هستند و در رشته ترتیبی در سال 93 با همکاری 570مربی، امکان برگزاری 862 کلاس برای قرآن آموزان فراهم شده است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار کرد: آزمون حفظ قرآن روز جمعه 15 اسفند رأس ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی کارگران مشهد، هماهنگ با سراسر کشور  برگزار می شود که افزون بر مشهد در 28 شهر دیگر نیز این آزمون برگزار خواهد شد.

 

وی  در جهت جبران کمبود اساتید قرآنی، «گامی به سوی نور» را راهکار  ابتکاری  عنوان و تصریح کرد: برنامه رادیویی «گامی به سوی نور» برای قرآن آموزان این امکان را فراهم می کند که آموزش خود را از طریق رادیو پیگیری کنند و بعد در کلاس های معین با حضور اساتید مجرب به برطرف کردن مشکلات خود بپردازند؛ شماره پیامک برنامه رادیویی 10008814 است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری کلاس های قرآنی ویدئو کنفرانس در سال آینده خبر داد و گفت: تعداد 110کلاس به صورت ویدئو کنفرانس در سال آینده برگزار خواهد شد که باعث افزایش کمیت برنامه های قرآنی می شود و اساتید مجربی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: تعاملی بین اوقاف و آموزش پرورش برای حفظ موضوعی قرآن بین دانش آموزان انجام شده است که امسال به صورت آزمایشی در نواحی یک و پنج  مشهد با هماهنگی آموزشگاه های آن ها انجام شد و هشت هزار نفر در آزمون شرکت خواهند کرد؛ علت انتخاب این نواحی از حاشیه شهر، ایجاد یک اقدام فرهنگی از این جهت در مدارس است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: آزمون طرح حفظ قرآن در روز جمعه رویدادی فرهنگی است که بیانگر دلبستگی مردم به قرآن و عترت در شرایطی است که درگیر آسیب های فرهنگی بسیاری در جامعه هستیم./844/پ202/ب5

ارسال نظرات