۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۲۳۸

حضور جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در پایگاه‌های نیکوکاری

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب و روحانیت خراسان جنوبی همزمان با اجرای «طرح اکرام فاطمی و شور نیکوکاری» در پایگاه‌های نیکوکاری برای کمک به نیازمندان حاضر شدند.
جشن نيکوکاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، جمعی از طلاب و روحانیان مدرسه علمیه معصومیه و سایر مدارس استان در اقدامی خودجوش برای کمک به نیازمندان در پایگاه‌های شور نیکوکاری خراسان جنوبی حضور یافتند.

 

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم بابیان این‌که مردم باید برای کمک به نیازمندان پیشگام شده و هر کس به‌اندازه وسع خود به نیازمندان کمک کند، افزود: اگر ما از خواسته‌های افراطی و تجملی خود پرهیز کنیم خواهیم توانست در زمینهٔ انفاق به دیگران نقش مؤثری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه در حال حاضر در جامعه با وجود این که می‌دانیم بستگان و یا همسایه ما به کمک نیازمند هستند به آن‌ها بی‌توجهی کرده و به‌جای کمک به آن‌ها پول خود را صرف خرید وسایل لوکس و نمایشی که هیچ کاربردی ندارند، می‌کنیم، گفت: این در حالی است که با کمک به دیگران ضمن حل مشکلات جامعه می‌توانیم توشه خوبی برای آخرت خود جمع‌آوری کنیم.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به این‌که طلاب و روحانیت در امور مختلف الگوی مردم هستند، ادامه داد: ساده زیستی طلاب و تبلیغ ساده زیستی توسط آن‌ها در جامعه می‌تواند به گسترش ساده زیستی در جامعه کمک کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان این‌که خراسان جنوبی از مناطق محروم کشور است، افزود: مسؤولان باید به این استان توجه ویژه‌ای داشته و زمینه عمران و آبادی و کمک به اقشار نیازمند را فراهم کند.

 

امام‌جمعه بیرجند ضمن قدردانی از مردم و دانش‌آموزانی که در جشن شور نیکوکاری شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: ما باید از همان دوران کودکی انفاق و دستگیری از نیازمندان را به‌عنوان یکی از سنت‌های مهم حضرت زهرا(س) و حضرت امیر(ع) به فرزندان خود آموزش دهیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان این‌که متأسفانه دشمن در حال حاضر در جامعه سعی دارد زندگی مردم را بر محور خودخواهی و فرد مداری تغییر دهد، گفت: اسلام دین خودخواهی نیست و ما به‌عنوان یک مسلمان باید یاد بگیریم آنچه را برای خوددوست داریم برای دیگران هم دوست داشته و آنچه را برای خوددوست نداریم آن را برای دیگران هم نخواهیم.

 

وی یادآور شد: در احادیث اسلامی تأکید فراوان شده که کسی که از حال همسایه خود بی‌خبر بوده و همسایه او شب را گرسنه بر بالین بگذرند و او سیر بخوابد از ما مسلمانان نیست؛ بنابراین اگر ادعای مسلمانی داریم همان‌طور که برای فرزندان خود لباس نو خریداری می‌کنیم باید برای نزدیکان و افراد نیازمند هم همین احسان را انجام دهیم./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات