۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۵۰۲۶۱
امام‌جمعه بیرجند:

صیانت از حجاب و عفاف صیانت از مهم‌ترین حقوق شهروندی است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که صیانت از حجاب و عفاف صیانت از مهم‌ترین حقوق شهروندی است، گفت: مسؤولان شهری موظف به صیانت از حقوق شهروندان هستند تا زمینه اداره مناسب جامعه فراهم شوند.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر و شهرداری بیرجند ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه ما تا جایی که بتوانیم باید در زمینه عمل به سیره اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) در جامعه پیشگام بوده و سعی کنیم به‌عنوان مدافعان حقوق شهروندی و مجری قانون مجری اسلام و مجری کلام اهل‌بیت(ع) باشیم.

 

وی افزود: با توجه به این‌که در آستانه سال نو و ایام فاطمیه هستیم باید فضاسازی شهر به‌گونه‌ای باشد که با این ایام متناسب بوده و از سوی دیگر باید خدمات را به مردم به‌گونه‌ای ارائه کنیم که مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات عید از عملکرد شهرداری‌ها و خدمات شهری راضی باشند.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به این‌که حقوق شهروندی تنها به حقوق عمومی اختصاص نمی‌یابد، گفت: حجاب و عفاف از حقوق مهم شهروندی است که در جامعه باید از این حقوق مهم و انسان‌ساز صیانت شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن می‌خواهد با روش‌های گوناگون این حق مسلم شهروندی را از ملت ایران به‌ویژه زنان بگیرد باید با همکاری نهادهای مختلف از این حق که ضمانت بقای جامعه است صیانت شود.

 

وی بابیان این‌که ماهیت و هویت انقلاب نباید فراموش شود، ادامه داد: هویت انقلاب اسلامی ایران با هویتی که در غرب برای آن ایجادشده متفاوت است.

 

امام‌جمعه بیرجند بابیان این که در تمدن غرب به زن به‌عنوان وسیله‌های برای رفاه حال مردان نگریسته می‌شود، اظهار کرد: در تمدن اسلامی کمال مربوط به روح انسان‌ها است و روح مربوط به جنسیت زن و مرد نیست.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان اینکه در مورد موضوع صیانت از حقوق شهروندی باید در کلان جامعه و در درازمدت برنامه‌ریزی صورت گیرد، ادامه داد: ما مخالف فعالیت زنان در خارج از منزل نیستیم بلکه اعتقادداریم که باید جایگاه بانوان در جامعه شناخته شود.

 

وی با اشاره به این‌که موضوع عفاف و حجاب در جامعه برای حفظ سلامت جامعه امری ضروری است که باید موردتوجه قرار گیرد، اظهار کرد: برای فعالیت بانوان در خارج از منازل باید ابتدا محیط جامعه را سالم کنیم.

 

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: افزون بر سالم کردن محیط موجود باید بتوانیم این امر را مهندسی کرده و به‌درستی مدیریت کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان این‌که موضوع عفاف و حجاب در جامعه بسیار مهم است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با فساد به جامعه ما آسیب برساند بنابراین باید به موضوع عفاف و حجاب توجه شود.

 

امام‌جمعه بیرجند یادآور شد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به‌جز از سوی انسانی وارسته و فهیم مانند رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند اداره شود و ما به‌عنوان سربازان ایشان باید در حوزه‌های مختلف رهنمودهایی ایشان را اجرایی کنیم./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات