۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۵۰۲۹۲
رییس سازمان اوقاف خبر داد؛

ثبت 2 هزار و 800 وقف جدید در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال مردم خیراندیش کشور دو هزار و 800 مورد وقف کرده‌اند.
نشست خبري رييس سازمان اوقاف و امور خيريه به مناسبت هفته وقف

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: در سطح کشور 170 هزار موقوفه، مسجد، حسینیه و امامزاده وجود دارد.

 

وی با اشاره به استقبال مردم برای انجام سنت حسنه وقف، گفت: امسال دو هزار و 800 مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به مهم ترین تحولات حوزه وقف، خاطرنشان کرد: مدیریت سنتی وقف به مدیریتی مکانیزه و سیستمی تبدیل شده است و استفاده از ابزار روز سبب ایجاد نظم و انضباط مالی، احاطه و اشرافیت به موقوفات، بقاع متبرکه و امامزادگان شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت وقف جمعی، گفت: اوراق وقف یک حرکت جمعی در سطح کشور است که در آن اقشار مختلف مردم می توانند برای ایجاد یک مجموعه مهم و اثرگذار مشارکت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، گفت: با توجه به نیاز کشور به موقوفات کلان، در خصوص موقوفات خاص در سه استان اقدام شده است.

 

وی در ادامه به قدیمی ترین موقوفه کشور اشاره و تصریح کرد: قدیمی ترین موقوفه مربوط به 11 قرن قبل است که در حال حاضر نیز مردم از خدمات حاصل از درامد آن بهره مند هستند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر سه شنبه به منظور حضور در همایش ملی آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی که 14 اسفندماه در خوی برگزار می شود، به استان آذربایجان غربی سفر کرده است.

 

دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام حسنی، مبارز نستوه آذربایجان و شخصیت های استانی از برنامه های امروز سفر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به آذربایجان غربی است.

 

بازدید از پروژه های اوقاف، پرده برداری از ضریح امامزاده اسحاق سلماس و افتتاح کتابخانه امامزاده سید بهلول از دیگر برنامه های سفر حجت الاسلام والمسلمین محمدی به آذربایجان غربی است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات