۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۵۰۳۲۶
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا:

روحانیان نقش بسیار بزرگی در زیارت با معرفت زائران دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در کربلا، به اهمیت نقش روحانی و مداح در کاروان‌های اعزامی به عتبات اشاره کرد و گفت: مداحان و روحانیان عزیز بدانند که در سفرهای زیارتی باید به مسائل فرهنگی و معرفتی توجه کامل داشته باشند و در این خصوص به خوبی نقش آفرینی کنند.
روحانیان نقش بسیار بزرگی در زیارت با معرفت زائران دارند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام محمدحسین بهجتی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، به اهمیت نقش روحانی و مداح در کاروان‌های اعزامی به عتبات اشاره کرد و اظهار داشت: مداحان و روحانیون عزیز بدانند که در سفرهای زیارتی باید به مسائل فرهنگی و معرفتی توجه کامل داشته باشند و در این خصوص به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اهمیت آداب زیارت در سفر به عتبات گفت: آداب زیارت از اصل زیارت مهم‌تر است، زیرا آداب، جنبه معرفتی و بصیرتی برای زائر دارد و زایر می‌تواند خود را از این طریق با اهداف امام معصوم نزدیک کند و در زندگی‌اش امام گونه رفتار نماید.

حجت‌الاسلام بهجتی در بخش دیگری از سخنان خود بر نهادینه کردن فرهنگ زندگی اسلامی در میان مردم توسط روحانیون و مداحان کاروان‌ها تاکید کرد و افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز وظیفه داریم تا سبک و فرهنگ زندگی اسلامی را در میان مردم و جامعه نهادینه کنیم، از این‌رو روحانی و مداح در این سفر زیارتی می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و اسلام دین زندگی است، اظهار داشت: زندگی هدف‌دار، در قرآن مهندسی شده است و مشکل امروز بشریت در زندگی دوری از سبک زندگی الهی است. بدانید هر زمانی که به زندگی اسلامی و قرآنی نزدیک‌تر شویم، آن موقع مدینه فاضله بوجود خواهد آمد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی تصریح کرد: خداوند متعالی که انسان را آفریده است به یقین به تمام ابعاد روحی او نیز آگاهی دارد، بنابراین برای زندگی او قوانین و مقرارتی را با عنوان شریعت وضع کرده است و یقین بدانید هر اندازه که به شریعت و احکام الهی پایبندی صورت پذیرد و در زندگی به آن عمل شود، توفیق و سعادت و زندگی شیرین نصیب انسان می‌گردد.

وی دلیل اصلی بحران در زندگی غربی‌ها را دوری از قوانین آسمانی دانست و اظهار داشت: متاسفانه امروزه برخی غرب‌زده تصور می‌کنند که غربی‌ها زندگی شیرینی دارند و از آن به عنوان مدینه فاضله یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام بهجتی گفت: انسان از نزدیک زندگی‌ غربی‌ها را می‌نگرد، به خوبی می‌یابد که خانواده‌های آن‌ها از هم گسیخته است و هرگز پدر و مادر حرمتی ندارد، همچنین روحیه ایثار و تعالی بشری در این زندگی‌ها رخ بر بسته است و هر کس به طور انفراد زندگی می‌کند به گونه‌ای که گویا یک جامعه منسجم اخلاقی وجود ندارد.

نمایند بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، با تاکید برضرورت مطالعه آداب معاشرت در کتاب‌های روایی خاطر نشان کرد: اسلام برای تمام رفتار، گفتار انسان قوانین اخلاقی و تربیتی مقرر کرده است که هر کدام دارای رمز و راز انسان ساز است و انسان را از اوج حضیض حیوانیت به قله کمال انسانیت می‌رساند.

حجت‌الاسلام بهجتی گفت: نمونه‌های آن در تاریخ فراوان یافت می‌شود، زیرا خداوند برای انسان علاوه بر دستورات تربیتی و اخلاقی و اجتماعی مربی‌ها به عنوان الگو فرستاده و تعیین کرده است.

وی یادآور شد: اگر انسان به آن چه در قرآن بیان شده تاسی کند رستگار خواهد شد، بنابراین کسی که زندگی طیب پیدا کند در آخرت جز رستگاران خواهد بود./840/د101/ی

ارسال نظرات