۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۵۰۳۶۳
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز:

برنامه‌های نوروز با حفظ شأن ایام فاطمیه اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام نوروز با توجه ویژه و خاص در راستای حفظ شأن ایام فاطمیه اجرایی خواهد شد.
حجت الاسلام احمد حميدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز امروز در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برنامه‎های نوروزی شهرداری تبریز اظهار داشت: امروز در حال حرکت به طرف رویه واحد و هماهنگ فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های مختلف شهرداری هستیم.

 


وی با بیان این‌که توجه به شأن و جایگاه ایام فاطمیه، مورد توجه بخش‌های مختلف محتوایی اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در ایام نوروز خواهد بود، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه هایی نیز به مناسبت گرامیداشت ایام حزن و اندوه فاطمیه تدارک دیده شده که به دنبال بهره مندی حداکثری طیف گسترده مردم تبریز از این برنامه ها هستیم.

 


حجت الاسلام حمیدی از برگزاری پنج هزار و 600 عنوان کلاس، دوره و کارگاه آموزشی از آغاز سالجاری خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف آموزش قرآن، سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، کارآفرینی، موضوعات هنری، صنایع دستی، عفاف و حجاب و سایر موضوعات اجتماعی و فرهنگی، پیگیری می‌شود.

 


معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز با بیان این‌که در این دوره‌ها، هر آن‌چه که برای سلامتی روحی، فردی و اجتماعی شهروندان ضروری است، مورد توجه مدرسان واقع‌ می‌شود، گفت: در کنار برگزاری دوره‌های و کارگاه‌های مختلف آموزشی، تأثیر هر یک از دوره‌ها، از سوی کارشناسان هر حوزه، بررسی و صحت‌سنجی می‌شود.

 


وی از فعالیت بیش از 270 مربی، مشاور و کارشناس در بدنه فرهنگ‌سراهای شهرداری تبریز خبر داد و گفت: این ظرفیت چشمگیر، ارائه آموزش‌های شهروندی به حدود 57 هزار تن از شهروندان را در دستور کار قرار داده است، ضمن این‌که در 9 ماه اخیر، با برگزاری شش همایش، 264 عنوان کلاس و کارگاه توانمندسازی و پنج عنوان مسابقه ورزشی، بیش از 50 هزار نفر در زمینه‌ پیشگیری از ابتلا به اعتیاد، آموزش دیده‌اند.

 


حجت الاسلام حمیدی برگزاری مسابقه سفرنامه‌نویسی با موضوع تبریز، اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام فاطمیه، مسابقه پیامکی تبریز برای گردشگران، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، فعالیت 20 تاکسی «از من بپرس» در پنج ایستگاه، ارایه خدمات رایگان اینترنت بی‌سیم با هماهنگی سازمان آمار و فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه‌های آتی این معاونت عنوان کرد.

 


معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز توزیع بسته‌های فرهنگی و راهنمای گردشگری در ورودی‌های متعدد شهر، هماهنگی با سازمان ورزش شهرداری تبریز برای استفاده مسافران از سالن‌های ورزشی در صورت برزو حوادث و نصب نقشه‌های بزرگ تبریز در مناطق ده‌گانه را از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ایام نوروز برشمرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات