۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۵۰۳۶۷

تأکید آیت الله شبستری بر مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی در بازار

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر نظارت دقیق و مستمر دولت بر قیمت‌ها، گفت: متأسفانه برخی از کسبه در بازار شب عید گران‌فروشی و کم‌فروشی می کنند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران و رؤسای ستادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار داشت: ارتقای جایگاه آذربایجان شرقی در بحث صادرات غیرنفتی باید بیش از پیش مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.


وی با بیان این آذربایجان‌شرقی طی سالیان متمادی سهم عمده صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار داشته است، خاطرنشان کرد: هر چند رشد صورت گرفته در این بخش قابل ستایش است، اما باید با توجه به ظرفیت های منطقه، میزان رشد سالانه ما در صادرات غیرنفتی بایستی دو تا سه برابر ارقام کنونی باشد.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که سهم عمده صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی مربوط به صنایع پتروشیمی است، تصریح کرد: این درحالی است که صنایعی مانند چرم، کیف و کفش و نساجی استان رو به رکود است، انتظار داریم صنعت چرم، کفش و فرش تبریز که سابقه دیرینه در این خطه دارد، مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.


آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به گرانی برخی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار انتقاد کرد و  اظهار داشت: متأسفانه برخی از کسبه در بازار شب عید گران‌فروشی و کم‌فروشی می کنند، باید نظارت دقیق و مستمر دولت بر قیمت‌ها صورت گیرد.


وی افزود: مسؤولان صنعت، معدن و تجارت باید توجه داشته باشند که با کنترل مقطعی نمی توانند در برابر گران فروشی مقاومت کنند، اما دولت می تواند افرادی را که از قانون سرپیچی می کنند، بشدت مجازات کند؛ امیدواریم در سال آینده دولت با اتخاذ تدابیر لازم و کنترل بازار، از گرانی بی مورد جلوگیری کند.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که استفاده بهینه از داشته ها و توانمندی های داخلی از شاخص های مهم و اثرگذار اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی صرفه جویی، بازرسی دقیق و ایجاد امکانات برای تولید داخلی است، انتظار می رفت در سالی که رو به پایان است در بخش های اقتصادی و صنعتی گام های اساسی و محکم تری برای تحقق اقتصادی مقاومتی برداشته شود.


وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی معدن مس سونگون در استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به استعدادهای موجود صنعتی و توان اجرایی در آذربایجان شرقی، می توان تمام مواد استخراجی از معدن مس سونگون را در استان فرآوری کرد، انتظار مردم منطقه از مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع مربوطه به فرآوری مس در داخل استان است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات