۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۵۰۳۷۸
امام جمعه بروجرد:

صیانت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که صیانت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: فرهنگ سازی درست در این زمینه می‌توانند مردم را به حافظان منابع طبیعی تبدیل کنند.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، عصر امروز در دیدار با کارکنان منابع طبیعی با اشاره به تخریب منابع طبیعی گفت: بیشتر کسانی که دست به تخریب منابع طبیعی میزنند، افراد بانفوذی هستند.

وی با بیان این که تخریب درختان و باغات اطراف شهر روند رو به رشدی در شهرستان بروجرد دارد، افزود: برخی افراد سودجو با در نظر گرفتن منافع خویش و بدون توجه به آثار تخریب محیط زیست، اقدام به قطع درختان در اراضی کشاورزی و باغات این شهرستان میکنند.

حجت الاسلام ترابی تخریب منابع طبیعی به هر شکل و در هر گستره و محدودهای را تأسف‌ برانگیز بیان کرد و عنوان داشت: اگر جلوی این روند نامطلوب گرفته نشود، شاهد تخریب آشکار در این حوزه هستیم.

وی با تأکید بر توجه مسؤولان به منابع طبیعی خاطرنشان کرد: مسؤولان با تعامل باید برخورد جدی افراد سودجو داشته باشند.

امام جمعه بروجرد توجه جدی مسؤولان را در جهت رفع تصدی‌گری برخی افراد نسبت به اراضی ملی ضروری دانست و با بیان این که از سوی دستگاه قضا در جهت بازپس‌گیری اراضی ملی از سودجویان اقدامی شکل نگرفته است، عنوان داشت: این مسأله بر جرأت و جسارت برخی افراد در ادامه روند تصاحب زمینهای منابع طبیعی میافزاید.

حجت الاسلام ترابی با بیان این که در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی اقداماتی صورت گرفته است، تأکید کرد: بازپس‌گیری اراضی ملی از سودجویان باید مورد توجه ویژه مسؤولان قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان این که صیانت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است، عنوان داشت: اقدامات فرهنگی در این حوزه بسیار کارآمد است.

امام جمعه بروجرد در ادامه خاطرنشان کرد: آغاز فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی از مدارس آغاز شود.

حجت الاسلام ترابی با بیان این که فرهنگ‎سازی درست در زمینه منابع طبیعی می‌توانند مردم را به حافظان منابع طبیعی تبدیل کنند، اظهار داشت: اگر این اتفاق در کشور رخ دهد، هرکس میتواند به عنوان یک نگهبان در حوزه منابع طبیعی به خوبی ایفای نقش کند./9451/پ202/ب2

ارسال نظرات