۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۵۰۳۸۳
رییس سازمان اوقاف خبر داد؛

ثبت 500 هزار وقف نامه در سامانه جامع اوقاف

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تا کنون 500 هزار صفحه وقف نامه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: باید اطلاع رسانی مناسب در زمینه اعتلای فرهنگ وقف و تشویق و ترغیب مردم به ایجاد وقف های جدید از سوی رسانه های جمعی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به سیستمی و مکانیزه شدن مدیریت اوقاف افزود: در حال حاضر انجام امورات مربوط به تنظیم سند، اجاره و پرداخت و دریافت اعتبارات در اوقاف و امور خیریه به صورت مکانیزه انجام می شود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تا کنون 500 هزار صفحه وقف نامه در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده است.

 

تأکید بر راه اندازی شورای احیای موقوفات در آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر راه اندازی شورای احیای موقوفات استان تأکید و خاطرنشان کرد: شکل گیری این شورا با عضویت برخی دستگاه‌های اجرایی برتر استان می تواند کمک شایانی در حل و فصل مشکلات اوقاف و امور خیریه باشد.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت ترویج وقف در جامعه، افزود: نباید اینگونه تصور شود که وقف مختص افراد متمکن است بلکه باید با فرهنگ سازی مناسب زمینه اجرای این سنت حسنه را در میان آحاد مردم فراهم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خواستار رفع مسائل و مشکلات وقفی برخی آرامگاه‌ها و قبرستان های حاشیه شهرها و روستاها به ویژه در شهرستان ارومیه شد.

 

دیدار رییس سازمان اوقاف با حجت الاسلام والمسلمین حسنی

 

لازم به ذکر است، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه، معاونان سازمان، مدیرکل، معاونان و رؤسای ستادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی پس از دیدار با امام جمعه ارومیه، با حضور در منزل شخصی حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی با این روحانی مبارز و نستوه آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در دیدار با امام جمعه سابق ارومیه، از رشادت ها و دلاورمردی های این عالم مبارز تجلیل و قدردانی کرد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات