۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۵۰۳۹۹
نایب رییس مجلس شواری اسلامی:

قرآن ادیان الهی را به وحدت و دوری از تفرقه دعوت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شواری اسلامی با بیان این‌که قرآن ادیان الهی را به وحدت و دوری از تفرقه دعوت می‌کند، گفت: امروز ایران به رهبری مقام معظم رهبری و با تبعیت از قرآن کریم امت اسلامی را به همبستگی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام فرا می‌خواند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شواری اسلامی،  شامگاه چهارشنبه در گنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام که در سالروز شهادت مالکوم لطیف شباز مبارز مسلمان و سیا‌ه پوست در سالن همایش‌های بین‌المللی باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بدون تردید تولد مبارک جمهوری اسلامی ایران در گرایش دوستداران عدالت به معارف اسلام و آموزه‌های قرآن نقش تعیین کننده‌ای داشته است، همچنین سبب ایستادگی و مبارزه ملت‌ها در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی شده است.

 

وی افزود: با شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی برای تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سراسر کره خاکی از جمله آمریکای لاتین، منطقه شرق، جنوب شرقی و جنوب غربی آسیا فراهم شده است که ما امروز با دست‌آوردهای آن روبرو هستیم.

 

نظام سیاسی جمهوری اسلامی نظامی رسالت‌گرا است

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: نظام سیاسی جمهوری اسلامی نظامی رسالت‌گرا است که از آموزه‌های قرآن و مبانی روشن اسلام الهام گرفته که مسلمانان بر اساس این آموزه‌ها در برابر کل جامعه انسانی مسؤول هستند و هیچ مسلمانی در برابر آنچه بر جامعه اسلامی می‌گذرد نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی در ادامه اظهار داشت: ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از مظلوم از آموزه‌های مسلم دین اسلام است که به یک جغرافیا و ملت خاص محدود نمی‌شود، دین انسانی مسؤول در برابر خدا، خانواده، جامعه اسلامی و انسانی است.

 

هر مسلمان مصلح در برابر جامعه بشری مسؤولیت اصلاح دارد

 

وی با اشاره به رسالت انسان صالح بیان داشت: هر مسلمان مصلح در برابر جامعه بشری مسؤولیت اصلاح دارد و نمی‌تواند نقش مصلح را ایفا کند مگر آنکه در برابر کسانی که با خشونت نظم جهانی را بر هم زدند ایستادگی کند.

 

نایب رییس مجلس شواری اسلامی، افزود: امرزو کسانی که در زبان و قلم حقوق انسان را مطرح می‌کنند در مقام عمل دنیای اسلام را به یک میدان جنگ، خشونت و ستیز مبدل ساختند هر جا قدم نهادند جنگ خشونت را نهادینه کردند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی ابراز کرد: جریان هوشمند دینی هر جا قدم نهد آزادی، امنیت، بسط عدالت و ریشه‌کن کردن خشونت را در دستور کار خود داده انقلاب اسلامی رسالت‌گرا است ما در برابر جامعه بشری رسالتی داریم که باید نسبت به آن متعهد باشیم.

 

انقلاب اسلامی هدفی جز صدور آموزه‌های اسلام و قرآن ندارد

 

وی افزود: رسالت‌گرایی و صدور انقلاب اسلامی با هم پیوند خورده است، انقلاب اسلامی هدفی جز صدور آموزه‌های اسلام و قرآن ندارد هر جا آموزه‌های قرآن و اسلام حضور پیدا کند آرمان‌های انقلاب اسلامی تجلی یافته است از همین منظر یکی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی انسجام جامعه اسلامی است یعنی امت اسلام باید در مقابل دشمن یک جبهه واحد و بر ضد فرقه‌گرایی و تعصبات جاهلانه تشکیل دهند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دو نگاه در جهان اسلام عنوان کرد: یک نگاه شعار تفرقه، فرقه‌گرایی، تعصبات کور و جاهلانه را در دستور کار خود قرار داده است پیروان ادیان الهی را رویاروی هم قرار داده و برادران ما را با مذاهب و عقاید گوناگون به نام اسلام می‌کشند.

 

قرآن ادیان الهی را به وحدت و دوری از تفرقه دعوت می‌کند

 

حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به نگاه دیگر افزود: نگاه دیگر دیدگاه قرآن کریم است که ادیان الهی را به وحدت و دوری از تفرقه دعوت می‌کند، امروز ایران به رهبری مقام معظم رهبری و با تبعیت از قرآن کریم امت اسلامی را به همبستگی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام فرا می‌خواند.

 

وی افزود: قرآن از پیروان ادیان الهی دعوت می‌کند تا حول کلمه توحید جبهه واحد داشته باشند امروز ما جبهه واحد را در اقصی نقاط جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم، همچنین سایر کشورهای منطقه در کشورهایی چون لبنان، عراق، سوریه و یمن با الگوگیری از تفکر انقلاب اسلامی ایران در یک جبهه واحد قرار گرفتند.

 

انقلاب اسلامی ایران به اقتدار نظام‌های سیاسی منتخب مردم فکر می‌کند

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به رسالت‌گرایی خود دغدغه کارآمدی، تحول، رشد، افزایش توانایی و اقتدار دنیای اسلام را بر اساس آموزه‌های قرآن دارد امروز غزه را انقلاب اسلامی به نقطه قدرت تبدیل کرده و لبنان نماینده مقاومت در دنیای عرب شده است، همچنین ما به کارآمدی و اقتدار نظام های سیاسی منتخب مردم درکشورهایی عراق، سوریه و یمن فکر می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به این‌که امروز جمهوری اسلامی ایران به افزایش اقتدار، مردم سالاری و دموکراسی ملت‌های مسلمان فکر می‌کند، اظهار داشت: ما در مقابل وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به استقلال ملت‌ها فکر می‌کنیم و در کنار ملت عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن که در برابر نظام سلطه ایستادگی می‌کنند، هستیم.

 

نظام‌های سرسپرده بر سرنیزه‌ها نشستند

 

وی افزود: ما به استقلال ملت‌ها و دولت‌ها فکر می‌کنیم و مخالف سرسپردگی به نظام سلطه هستیم نظام‌های سرسپرده نظام‌هایی هستند که بر سرنیزه‌ها نشستند.

 

نایب رییس مجلس شواری اسلامی، بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی بر اقدامات پیش‌‌گیرانه در راستای کاهش تهدیدات امت اسلام نظر دارد ما برای این‌که در برابر تهدیدات به جبهه مقتدر تبدیل شویم باید از همه ظرفیت خود استفاده کنیم دشمن روزی دنبال بهانه برای تهاجم به لبنان بود اما امروز رفتار انفعالی دارد، ما باید در مقابل اقدامات مداخله‌جویانه دشمن واکنشی داشته باشیم که به معنای واقعی آنها را تحقیر کند که نمونه آن اقدام حزب‌الله مقابل صهیونیستها در قنیطره بود.

 

باید دنیای اسلام در حاشیه امن قرار گیرد

 

حجت‌الاسلام ابوترابی افزود: ما برای انجام بازی در زمین مقابل و در حاشیه قرار دادن کشورهای اسلامی در منطقه تلاش می‌کنیم نباید کشورهای اسلامی به زمین بازی کشورهای متجاوز تبدیل شود، انقلاب اسلامی تلاش می‌کند کشورهای اسلامی به زمین بازی دیگران تبدیل نشده و دنیای اسلام در حاشیه امن قرار گیرد در این مسیر هم به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید که در رشد تفکر اسلام در جهان که امروز پرچم‌دار آن رهبر انقلاب است با دادن خون خود شاهد افول استکبار جهانی باشیم./807/پ201/ب4

ارسال نظرات