۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۵۰۴۰۴
با عنوان همایش سجاده‌نشین محراب نبرد؛

یادواره شهید قاسم میرحسینی در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق گفت: غیرت، مردانگی و معنویت شهید میرحسینی باید سرلوحه رفتار جوانان ایران اسلامی باشد.
شهيد ميرحسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، در بیست و هشتمین یادواره شهید قاسم میرحسینی که با عنوان همایش «سجاده‌نشین محراب نبرد»  امشب در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، گفت: شهید میرحسینی علمدار لشکر 41 ثارالله بود و همه او را به نام اباالفضل لشکر می‌شناختند.

 

وی ادامه داد: هرچه در وصف شهید میرحسینی بگوییم، باز نمی‌توانیم حقیقت او را بازگو کنیم آن شهید بزرگوار به قدری عظمت، محبوبیت و معنویت داشت که در فراغ او همه سوختند.

 

مارانی تصریح کرد: وقتی عملیات کربلای پنج آغاز شد ابتدا رزمندگان گروه غواصی باید به خط می‌زدند در هنگام حرکت به سمت عراق، همه قلب‌ها می‌تپید زیرا صف طولانی غواصان در آب دیده می‌شد و هر لحظه امکان شکست بود اما آنچه سبب آرامش می‌شد معنویت و فرماندهی میرحسینی بود.

 

وی با بیان اینکه شهید میرحسینی به تنهایی یک لشکر بود، ابراز کرد: هنگامی که جلوتر از همه رزمندگان در حال حرکت بود همه امید به پیروزی در عملیات داشتیم اما وقتی سرپل ایستاد و تیری به سمت پیشانی او آمد، کمر لشکر شکست؛ هیچ کس جرأت نداشت که خبر شهادت وی را برزبان بیاورد.

 

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق اظهار داشت: با نگاه به چهره میرحسینی تمام غم‌ها و نگرانی‌ها فراموش می‌شد در مواقعی که در صحنه‌های نبرد ناامید بودیم با ورود او قرص و محکم می‌شدیم.

 

وی با تأکید بر معنویت شهید میرحسینی، بیان کرد: وی انسانی وارسته، قاری قرآن و مفسر نهج البلاغه بود که همه جا خود را مسؤول می‌دانست، وجود میرحسینی آنقدر در لشکر اهمیت داشت که وقتی مجروح شد فرمانده لشکر سردار سلیمانی بر بازگشت او از خط مقدم تأکید زیادی داشت.

 

مارانی خاطرنشان کرد: شهید میرحسینی تنها متعلق به سیستان و بلوچستان نیست بلکه همگان باید او را بشناسند؛ غیرت، مردانگی و معنویت او باید سرلوحه رفتار جوانان ایران اسلامی باشد.

 

وی افزود: بدون تردید اگر شهید میرحسینی امروز حضور داشت همچون سردار سلیمانی به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیای اسلام شناخته می‌شد./831/پ202/ب4

ارسال نظرات