۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۰۴۱۸
دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام:

عزت و افتخار مقاومت مرهون شهادت است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام گفت: ما فرزندان خمینی کبیر در اقصی نقاط عالم ثابت کردیم استقلال و عزت این ملت در دنیا مرهون سیاست و راهبرد درس شهادتی است که از امام حسین(ع) گرفته است.
اسفندياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسفندیاری دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام، شامگاه چهارشنبه در گنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام در سالروز شهادت مالکوم لطیف شباز مبارز مسلمان و سیا‌ه پوست که در سالن همایش‌های بین‌المللی باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: تکریم شهدا در واقع تلاش مقدسی در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال، آزادی، عزت و شرف و بیرون آمدن از یوق ذلت و اسارت متسکبران و احیای اررزش‌های مکتب توحید و عدالت است.

 

وی با اشاره به‌ این‌که شهادت مرگ در راه ارزش‌ها است، افزود: هر شهیدی مشعلی بر بلندای عزت و سرافرازی یک ملت است زیرا با شهادت می‌توان به تمام اهداف مورد نظر حتی اهدافی که فراتر از ذهن بشر باشد دست یافت.

 

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام، با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر این‌که تاریخ معلم انسانها است، عنوان کرد: ما برای عبرت گرفتن از تاریخ گاهی باید گذری به تاریخ داشته باشیم، یکی از این گذرها حادثه عاشورا است که در آن امام حسین(ع) قهرمان کربلا حاضر نیست تسلیم ظلم و زور شود و هزینه انتخاب خود را با شهادت می‌پردازد از آب می‌گذرد تا از آبروی خود نگذرد.

 

اسفندیاری با اشاره به گروه دیگری در کربلا اظهار داشت: گروه دیگری چون یزید دنیاپرست می‌خواهد همه تسلیم او باشند از آبروی خود گذشته و پسر پیامبر خدا(ص) را می‌کشد.

 

وی با اشاره به گروه دیگری در کربلا، بیان داشت: اما گروه دیگری چون عمر سعد که تا 8 محرم بین حق و باطل، دنیا و آخرت، حسین و یزید در تردید به سر برده و در نهایت دنیا و یزید را انتخاب می‌کند و با شهید کردن امام حسین(ع) دنیا و آخرت خود را از دست می‌هد.

 

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام، ابراز کرد: ما به شهادت تاریخ با تقدیم هزاران شهید ثابت کردیم که راهبرد سیاسی ما عاشورا و کربلا است همین نتیجه عملکرد ما سبب سرافزازی جبهه مقاومت در فلسطین، افغانستان، سوریه، عراق، لبنان و یمن شده است.

 

اسنفدیاری گفت: ما فرزندان خمینی کبیر در اقصی نقاط عالم ثابت کردیم استقلال و عزت این ملت در نزد همه جهانیان مرهون سیاست و راهبرد شهادتی است که از امام خود امام حسین(ع) درس گرفته‌ایم و همین راهبرد سبب شده امروز سگ هار منطقه نتانیاهو که پیرو یزید تاریخ است ابراز ناراحتی کند انرژی هسته‌ای ما  او را ناراحت نکرده بلکه راهبرد شهادت در راه مقاومت او را ناراحت و نگران کرده است.

 

وی افزود: آمریکا کدخدای خودخوانده ظالم که به چیزی جز نابودی اسلام ناب محمدی، چپاول ملت‌های منطقه و سیطره سگ خود رضایت نمی‌دهد.

 

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام، عنوان کرد: توصیه ما به عنوان فززندان خمینی و سربازان نایب برحق امام زمان(عج) حضرت امام خامنه‌ای به گروهی که مانند عمر سعد می‌اندیشند این است که از عملکرد آمریکا و اسرائیل عبرت گرفته و تا دیر نشده به دامن حسین زمان برگشته و بین خود و مردم بیش از این فاصله قرار ندهند زیرا مردم مسلمان عراق، سوریه، لبنان، فلسطین ثابت کردند راهبرد آنها حسینی است.

 

اسفندیاری در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که یاد شهید مظلوم مالکوم شباز را گرامی داشتند، خاطرنشان کرد: این اول کار است و یکی از وظایف کنگره معرفی بیشتر این شهدا و افراد به دنیا است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات