۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۰۴۲۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مراقب باشیم که در فتنه ها تسلیم شیاطین نشویم

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مدارج علمی حوزه با بیان این که فتنه گر برای رسیدن به هدف خود حق و باطل را مخلوط می کند، گفت: برخی از مردم در مواجه با فتنه بصیرت داشته و عمق مسائل را درک می کنند اما برخی فریب افراد فتنه گر را می خورند، در فتنه ها هرگز نباید تسلیم شیاطین شد.
حجت الاسلام نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد عضو شورای مدارج علمی حوزه شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری روز شهادت حضرت زهرا(س) که درحسینیه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که در زندگی انسان ها اتفاق می افتد و ضروری است که انسان ها در مقابل آن موضع گیری صحیح داشته باشند، مسأله فتنه است.

 

وی افزود: هدف فتنه گر رسیدن به هدف شوم خود است، برخی از مردم در مواجه با فتنه بصیرت داشته و عمق مسائل را درک می کنند اما برخی فریب افراد فتنه گر را می خورند، انسان باید مراقب باشد که در فتنه ها تسلیم شیاطین نشود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه فتنه اظهار داشت: حضرت می فرمایند آغاز فتنه هوی و نفسانیت است، اگر حق و باطل از یکدیگر جدا بود نگرانی وجود نداشت اما از آن جایی که فتنه گر برای رسیدن به هدف خود حق و باطل را مخلوط می کند باید بسیار مراقب بود.

 

وی ادامه داد: افراد فتنه گر به کارشان وجه حق می دهند، از همین رو زمانی که فتنه آغاز می شود بین جامعه شبهه وجود دارد که بعد از مدتی حق معلوم می شود، شیطان نیز از همین روش استفاده می کند، شیطان به اندازه ای کار زشت را زیبا جلوه می دهد که انسان را جذب خود می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هر زمان حق و باطل مخلوط شود شیطان بر انسان ها تسلط پیدا می کند، ابراز داشت: امروزه گروه هایی خود را نماینده اسلام معرفی می کنند و می گویند اسلامی که جامعه را به بهشت می برد اسلام افراطی است، از همین رو جوانان که کانون احساسات هستند تحت تأثیر قرار گرفته و جذب این گرو ها می شوند.

 

وی با اشاره به فتنه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) عنوان کرد: متأسفانه در زمانی که پیکر مطهر حضرت دفن نشده بود برخی دست به فتنه ای خطرناک زدند و با هدف جلوگیری از ولایت اقداماتی را انجام دادند؛ زمانی که ابوبکر در حال جمع آوری بیعت برای خلافت خود بود ابوسفیان به امام علی(ع) و اطرافیان ایشان مراجعه کرده و سعی داشت کاری انجام دهد تا آن ها علیه ابوبکر قیام کنند و در نتیجه اسلام از بین برود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: امام علی(ع) خطاب به ابوسفیان فرمود می خواهی من را فریب دهی، قدرت برای من همانند آبی گندیده است اگر سخنی بگویم مردم تصور می کنند طلب قدرت دارم اگر ساکت باشم فکر می کنند از مرگ ترسیده ام، به خداوند قسم پسر ابوطالب از مرگ هراسی ندارد و تنها برای مصلحت اسلام سکوت می کند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات