۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۵۰۴۴۴
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات:

کانون مداحان مرکزی تصمیم ساز در کشور شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات کشور در چهارمین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی گفت: کانون مداحان مرکزی تصمیم ساز در کشور شده است.
روحاني نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد که در جمع اعضای جدید و قبلی کانون مداحان و شعرای آیینی سخن می گفت، افزود: ما امروز به برکت و حرمت حضرات معصومین (ع) است که گرد هم آمده ایم تا تکلیف بزرگی را انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: فرآیند تشکیل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی کشور دارای فراز و نشیبهای بوده است ولی خوشبختانه روند حرکت و گامها رو به جلو بوده است.

 

روحانی نژاد با اشاره به آغاز فعالیت سومین دوره کانون مداحان و شعرای آئینی، اضافه کرد: در دوره اول استقبال و رغبت از کانون مداحان خیلی زیاد نبود و ما فقط قالب را حفظ کردیم،در دوره دوم از حس مشارکت کانون مداحان بر خوردار شدیم اما در دوره سوم بیش از 50 درصد مداحان سراسر کشور و 62 درصد مداحان ثبت شده در بانک اطلاعات تشکلهای دینی نمایندگان منتخب خود را برگزیدند. لذا مشاهده می‌کنیم که کار گروهی مداحان در جامعه تجلی پیدا کرده و مرکزی تصمیم ساز با نام کانون در کشور تشکیل شده است.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان با تاکید بر لزوم مطالعه اساسنامه و شرح وظایف و ماموریت های محوله و ابلاغی کانون مداحان، یادآور شد: بررسی و رصد آسیبهای فرهنگی، تعیین اولویتهای آموزشی و ارائه راهکار عملیاتی مناسب و نیز اصلاح رفتار و لحن ها و با توجه به محتوای اشعار و مقاتل مستند، تامل و دقت در فضای مجازی و تامین محتوای لازم جهت مخاطبان از جمله وظایف خطیر و حساس کانون مداحان است.


گفتنی است، چهارمین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد./1325/د102/ی

ارسال نظرات