۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۵۰۴۶۱
رییس تبلیغات اسلامی فارسان خبر داد؛

فعالیت 25 مبلغ دینی همزمان با ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان از فعالیت 25 مبلغ دینی در این شهرستان، همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت الاسلام سیدمهدی یعقوبی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به ایام فاطمیه و برگزاری مراسم های گوناگون عزاداری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به لطف خدا مراسم های ایام فاطمیه هر سال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود که جای قدردانی دارد.

وی همچنین به فعالیت 25 مبلغ دینی در شهرستان فارسان همزمان با این ایام خبر داد و افزود: از آن جایی که فارسان شهرستان برخورداری است و روستا و مناطق دورافتاده ندارد، روحانیان مستقر در مناطق، رسالت برگزاری محافل عزا در این ایام را بر دوش می گیرند و کمتر نیاز به اعزام مبلغ از قم داریم.

حجت الاسلام یعقوبی با قدردانی از همکاری دستگاه های فرهنگی این شهرستان و به ویژه پیگیری های امام جمعه فارسان، به حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: باید فرهنگ فاطمی و فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود که یکی از راه های تحقق این مهم با گفتمان سازی صورت می گیرد و حضور چهره های سرشناس و خطیب در این مسأله بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان، برگزاری مراسم های سوگواری و عزاداری ویژه این ایام، پاسخ به سؤالات شرعی، برگزاری گفتمان های دینی و اقامه نماز جماعت در مساجد را مهم ترین رسالت مبلغان دینی ایام فاطمیه بیان کرد.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به تقارن ایام فاطمیه دوم با روزهای نخست سال جدید، بر حفظ حرمت و جایگاه حضرت زهرا(س) تأکید کرد و اظهار داشت: ما نمی گوییم که مردم به دید و بازدید در ایام نوروز نروند بلکه می گوییم که حرمت حضرت زهرا(س) حفظ و از برنامه های شادی و مراسم هایی که با این ایام همخوانی ندارد خودداری شود.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر این که گرامی داشت مناسبت های مذهبی سبب ترویج شعائر دینی و فرهنگ فاطمی می شود، گفت: مدیریت شهری و شهرداری‌ها باید فضای شهر را رنگ و لعاب دینی و مذهبی دهند و با بهار طبیعت تلفیق کنند که مردم متوجه ایام فاطمیه و بهار شوند.

وی در پایان خواستار برگزاری مراسم مناسب و در خور شأن ایام فاطمیه دوم در شهرستان فارسان شد و گفت: فاطمیه دوم از نظر علمای شیعه مهم‌تر است؛ بنابراین روز سوم فروردین که مصادف با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بوده مراسم عزاداری و دسته‌روی در شهر و مسجد جامع به عنوان مسجدمحوری شهر برگزار می شود./9457/ت303/ب2

ارسال نظرات