۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۵۰۴۶۴
استاد حوزه علمیه کرمان:

پیروزی در امتحانات الهی با ایمان پایدار محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان در جمع عزاداران فاطمی گفت: سرنوشت امثال طلحه و زبیر این درس را به ما می دهد که تا آخرین لحظه باید مراقب ایمان خود باشیم و تنها در این صورت است که در امتحانات الهی پیروز خواهیم شد.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، طلاب حوزه علمیه ابراهیمیه کرمان، هم زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور در خیابان در قالب دسته عزاداری، مراسم عزای صدیقه طاهره را به پا داشتند.
 

در این مراسم که از مدرسه ابراهیمیه شروع و به مسجد جامع کرمان و مسجد امام صادق(ع) ختم شد، حجت الاسلام هدایتی از اساتید حوزه علمیه ابراهیمیه، به سخنرانی پرداخت.

 

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به آیه مبارکه «أحسب الناس أن یترکوا أن یقولو آمنا و هم لا یفتنون و لقد فتن الذین من قبلهم» گفت: اگر در منبرها و سخنرانی ها تاریخ نقل می شود، برای عبرت گرفتن و درس گرفتن از تاریخ است نه برای سرگرمی.

 

وی افزود: در طول تاریخ کسانی که خوب امتحان پس دادند، اسوه تقوا و معرفت هستند و ما باید آنها را به عنوان الگو برای خودمان انتخاب کنیم.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به وقایع بعد از پیامبر(ص) و تنها ماندن حضرت علی(ع)، اظهار داشت: در آن زمان مسلمانان در امتحان بزرگی رفوزه شدند، این گونه نیست که اگر انسانی ایمان بیاورد تا آخر پای ایمان خود بماند، بلکه تا آخرین لحظه باید مراقب ایمان خود باشیم.

 

وی تأکید کرد: عبرت گرفتن از گذشتگان یعنی اینکه در جایی که آنها درست عمل نکردند، ما مثل آنها نباشیم، نباید نماز و روزه ها و هیئت و عزاداری ها ما را گول بزند، بلکه باید ایمان داخل قلبمان رسوخ کند، تنها در این صورت است که در تمام امتحانات خداوند پیروز خواهیم شد.

 

استاد حوزه علمیه کرمان گفت: امثال عبد الرحمان بن عوف و زبیر و طلحه نمونه هایی در تاریخ هستد که باید از سرنوشت آنها درس بگیریم، باید بسنجیم که اگر ما در آن زمان بودیم، جزء کدام دسته و گروه بودیم، آیا جریان حق را یاری می کردیم یا جزء جریان مقابل بودیم.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه زمین هیچ گاه از حجت خالی نمی ماند، اظهار داشت: در حال حاضر که زمان امامت امام زمان(ع) است، باید ببینیم از کدام دسته هستیم و سعی کنیم جزء کسانی نباشیم که امامشان را تنها گذاشتند./972/پ202/ب4

ارسال نظرات