۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۵۰۴۶۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ تمدن ساز قرآنی با بهره گیری از معارف الهی به دنیا عرضه شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انس و الفت با کلام الهی را عامل رشد بنیه علمی و اخلاقی طلاب حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: هرچه انس طلبه با مبانی قرآنی بیشتر شود به حتم در عرصه علمی و اخلاقی نیز شاهد رشد و تقویت طلاب خواهیم بود
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) در حال برگزار است بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: سعادت و تعالی بشریت در انس و الفت با کلام الهی است.

 

وی با بیان این که حفظ و انس با قرآن مقدمه ای برای تدبر در کلام الهی است، افزود: انس و الفت با کلام الهی موجب تقویت تدبر در قران می شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، زبان قرآن را جهان شمول دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال، قرآن را برای همه انسان ها نازل کرده است، چون وقتی قرآن برای همه انسان ها است یعنی برای همه انسان ها سخن گفته است.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که قرآن با زبان فطرت حرف زده است، ادامه داد: باید این زبان فطرت که در میان همه انسان ها یکسان است را در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه کنیم.

 

وی با تأکید براین که باید شاخص های فطری قرآن در زندگی مردم را بیابیم، افزود: باید با بهره گیری از معارف قرآن، فرهنگ تمدن ساز قرآنی را به جهان عرضه کنیم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جهان امروز از فرهنگ قرآنی به دور است، تأکید کرد: چون دل های بشر امروز را زنگار گرفته است.

 

حجت الاسلام خوبانی مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه بشری را فاصله گرفتن از معارف الهی دانست و تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات امروز بشریت انس و الفت با کلام الهی است.

 

وی با تأکید براین که رسالت امروز طلاب  و روحانیان در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار حائز اهمیت است، افزود: طلاب باید زبان قرآن را به خوبی در جامعه جهانی نهادینه کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که کلام الهی چراغی برای هدایت بشریت است، تصریح کرد: قرآن هم نور است و هم دل ها را نورانی می کند.

 

حجت الاسلام خوبانی، انس و الفت با کلام الهی را عامل رشد بنیه علمی و اخلاقی طلاب حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: هرچه انس طلبه با مبانی قرآنی بیشتر شود به حتم در عرصه علمی و اخلاقی نیز شاهد رشد و تقویت طلاب خواهیم بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات