۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۵۰۴۶۹
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر:

طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با تأکید بر این که طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند، تصریح کرد: توجه به این دو اصل مهم در اهداف طلبگی بسیار حائز اهمیت است.
طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در مراسم آغاز مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه مازندران که در قائمشهر در حال برگزاری است با بیان این که حاملان قرآن از دوستان پروردگار هستند، گفت: مسیری که امروز طلاب حوزه علمیه در کسب معارف قرآنی انتخاب کردند، بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی است.

 

وی با بیان این که در گذشته در حوزه های علمیه آن گونه که شایسته بود به قرآن توجه نمی شود، افزود: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد رشد و گسترش روز افزون مبانی قرآنی در حوزه های علمیه هستیم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با اشاره به این که مدارس علمیه مازندران پیشگام در گسترش معارف قرآنی هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند، تصریح کرد: توجه به این دو اصل مهم در اهداف طلبگی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: در این عرصه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در ادامه سخنان خود به فعالیت های مدرسه قرآنی بیت النور این شهر اشاره کرد و گفت: این مدرسه قرآنی ویژه تربیت طلاب حافظ قرآن کریم است که به صورت استانی در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که طلابی از مدارس علمیه شهرهای مازندران در این مدرسه قرآنی حضور دارند، ادامه داد: در سه سال گذشته هشت طلبه حافظ کل قرآن داشته است

 

وی با بیان این که در حال حاضر 55 طلبه در مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر در حال حفظ قرآن هستند، تصریح کرد: این طلاب باید در طی سه سال حافظ کل قرآن کریم شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با بیان این که فعالیت های قرآنی در کنار فعالیت علمی طلاب است، افزود: فعالیت های قرآنی علاوه بر این که موجب تعطیلی دروس علمی طلاب نشده، بلکه زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: اکثر طلابی که هم اکنون در مدرسه علمیه قرآنی بیت النور مشغول حفظ کلام الهی هستند در دروس حوزه طلاب ممتاز هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات