۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۵۰۵۳۳
در مشهد برگزار شد؛

مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به این که یک هزار و 600 کانون فرهنگی هنری در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، گفت: از این میزان 60 درصد روستایی و 40 درصد شهری هستند که دقیقا بر اساس برنامه ستاد عالی کانون های مساجد کشور در نظر گرفته شدند.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید سعادتی، معاون توسعه و برنامه‌ریزی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ظهر امروز 14 اسفندماه در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در سالن همایش هتل ثامن، اظهار کرد: تربیت مسجدی مبتنی بر مفاهیم اسلامی و عقلانی است که در آن، مساجد نقش تربیت انسان‌های مومن را دارند.

 

وی با بیان این که باید توجه به تربیت حماسی و جهادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ویژه نوجوانان و جوانان از جایگاه و ضرورت بیشتری برخوردار شود، بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایجاد اعتماد میان نسل جوان به مساجد است تا تربیت کامل نوجوانان و جوانان انجام شود.

 

سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه با بیان این که استکبار همواره از ترفندهای مختلف برای تهاجم فرهنگی و اغفال جوانان استفاده می کند، خاطر نشان کرد: تقویت حوزه های فرهنگی و هنری نقش مهمی در خنثی کردن این توطئه ها دارد.

 

سرابی با تاکید بر تعامل نهادهای متولی فرهنگ با مساجد گفت: حضور پرشور جوانان در مساجد و شرکت در برنامه های مختلف اعتقادی و فرهنگی دشمنان نظام را در رسیدن به اهدافشان ناکام می کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: باید با توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرها،روستاها و به ویژه حاشیه شهرها در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن ایستادگی کرد.

 

60 درصد کانون های مساجد روستایی هستند

 

در ادامه، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با ابراز خرسندی از برخورداری 27 درصد مساجد خراسان رضوی به کانون‌های فرهنگی هنری تاکید کرد: خوشبختانه بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور که باید 25 درصد مساجد کشور دارای کانون‌های فرهنگی هنری باشند، این میزان در استان به 27 درصد رسیده است.

 

وی با اشاره به این که یک هزار و 600 کانون فرهنگی هنری در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند اضافه کرد: از این میزان 60 درصد روستایی و 40 درصد شهری هستند که دقیقا بر اساس برنامه ستاد عالی کانون های مساجد کشور در نظر گرفته شدند.

 

عبداللهی افزود: توجه به کانون‌های نقاط محروم خراسان رضوی، تمرکز این کانون‌ها در دانشگاه‌ها و مصلی‌ها، ساماندهی مناسب آنها و ارائه رتبه‌بندی و حذف کانون‌های غیرفعال از جمله برنامه‌هایی که در سال جدید در نظر گرفته می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیت‌های عمومی نیز از عمده برنامه‌های سال 94 است.

 

عبداللهی از آمادگی خراسان رضوی برای تهیه نقشه آمایش کانون‌های مساجد این استان به عنوان نخستین استان کشور خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات شورای عالی انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی هر مسجد 250 متر و کانون‌های فرهنگی و هنری هزار و 500 متر باشد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات