۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۵۰۵۶۶
آیت الله شبستری با تأکید بر توجه به ظرفیت‌های داخلی:

مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم‌ها گره نزنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد، امروز ضرورت دارد بر ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کنیم.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مسؤولان اجرایی کاروان های راهیان نور استان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری(س) در خطبه ای که در مسجد پیامبر اکرم(ص) بیان فرمودند راجع به نماز، روزه، جهاد، زکات و ولایت فرمایشاتی را مطرح فرمودند؛ در رابطه با جهاد می فرمایند خداوند متعال جهاد را مایه عزت اسلام قرار داده است.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: جهاد هم به معنی اصطلاحی و هم به معنی لغوی واقعا مایه عزت اسلام و مسلمین است و منظور از جهاد اصطلاحی یعنی نبرد با کفار و متجاوزان و جهاد لغوی نیز به معنی جد و جهد در زمینه های علمی، فکری و زبانی که عبارت است از امر به معروف و نهی از منکر و جهاد علمی است.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از برنامه های راهیان نور، افزود: برنامه راهیان نور تبلوری از جهاد اصطلاحی و زمینه ای برای تبلور جهاد لغوی است، اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق جنگی یادآور حماسه ها و فداکاری های هشت سال دفاع مقدس است و برکات ویژه و فراوانی دارد.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: به مجرد این‌که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید استکبار جهانی که تاب و تحمل دیدن نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل را  نداشت با تحریک صدام علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی به قصد تجزیه و براندازی دست به اقدامات تجاوزکارانه و خصمانه زدند اما به برکت انفاس قدسی امام خمینی(ره) و ایمان رزمندگان هشت سال دفاع جانانه انجام گرفت و اجازه کوچکترین تعرضی را ندادند.

 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: راهیان نور بحمدالله تبدیل به یک سنت حسنه شده است و جزء سفرهای معنوی و پر بار است و برای جوانان عزیزی که آن زمان را درک نکرده اند بسیار مفید و تاثیرگذار می باشد، جوانان باید بدانند که امنیت و آرامش حاکم در کشور مرهون ولایت مطلقه فقیه، خون شهدا و زحمات و فداکاری های انسان های انقلابی و مؤمن است.

 

وی اضافه کرد: اگر به خاطر امنیت و استقلال موجود در کشور جهاد اصطلاحی که عبارت است از جنگ با کفار مقدر نیست، در عوض جهاد لغوی که جد و تلاش در زمینه های علمی، فرهنگی باید به نحو احسن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در برنامه های جنبی راهیان نور بحث هایی از قبیل اقتصاد مقاومتی، ولایت فقیه و بصیرت و شبهاتی که از طرف استکبار جهانی مطرح می شود باید مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بصیرت افزایی شود.

 

وی یادآور شد: دانشجویان به ویژه بسیجیان باید پاسخگوی شبهات روز جامعه باشند و در جهت بصیرت افزایی جوانان تلاش کنند، اگر بر فرض مسأله هسته ای هم حل شود؛ دشمن سراغ بهانه ای دیگر خواهد رفت و دشمنی آن ها با ملت مسلمان ایران تمامی ندارد.

 

آیت الله شبستری تصریح کرد: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد و باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد، چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی جامعه مشکلات حل خواهد شد، ضمن این‌که با ویترین سازی فرهنگی مشکلات جامعه حل نخواهد شد و باید حساب شده و دقیق و جلو رفت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات