۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۵۰۵۸۵
حجت الاسلام خدیوی:

نگاه تشکیلاتی لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی گفت: برای مقابله با فعالیت های ضد فرهنگی باید نگاه تشکیلاتی وجود داشته باشد و از جزء‌نگری و اقدامات جزیره‌ای ناهماهنگ پرهیز شود.
حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی امروز افتتاحیه حلقه های شجره طیبه صالحین با موضوع «تربیت از منظر اسلام» که در آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تربیت به دو نوع، فردی و تشکیلاتی تقسیم می شود که مدل کار طرح صالحین از نوع تربیت تشکیلاتی است.

 


وی با تأکید بر این‌که بایستی اخلاق تشکیلاتی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد، تبیین تفاوت های موجود میان تربیت فردی و تشکیلاتی پرداخت و افزود: در تربیت فردی، فرد برای خودسازی خویش تلاش می کند و سعی دارد از جهت تربیتی خودش را ارتقا دهد که چنین تربیتی منجر به انزوا و گوشه گیری می شود در حالی که تربیت تشکیلاتی چنین نیست.

 


حجت الاسلام خدیوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده غرب علیه باورها و اعتقادات اصیل دینی و شیعی ملت ایران اظهار داشت: برای مقابله با فعالیت های ضد فرهنگی باید نگاه تشکیلاتی وجود داشته باشد و از جزء‌نگری و اقدامات جزیره‌ای ناهماهنگ پرهیز شود.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در نظام ولایی، رهبری کل مجموعه بر عهده یک نفر است و اوست که اولویت ها، نقاط ضعف و قوت و زمینه های آماده سازی و خودسازی را تشخیص می دهد، یکی از مزایای ورود به طرح صالحین ایجاد روحیه کار گروهی است.

 


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دغدغه‌های فرهنگی خود را بیان و نسبت به ناتوی فرهنگی غرب هشدارهای لازم را ارایه کرده‌اند، افزود: امروز نیازمند هماهنگی و هم‌اندیشی تمام نهادهای متولی فرهنگ در سراسر کشور هستیم تا با استراتژی واحد علیه تهاجم فرهنگی غرب تلاش کنیم.

 


حجت الاسلام خدیوی در پایان با جمع بندی نگاه تشکیلاتی در کار فرهنگی و خودسازی معنوی و اخلاقی خاطرنشان کرد: در اخلاق تشکیلاتی اصل هدف است نه فرد، و افراد در یک تشکیلات در راستای رسیدن به اهداف قرار دارند، این در حالی است که در اخلاق فردی اهداف با افراد تعریف می شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات