۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۵۰۵۸۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

طلبه اگر اهل علم و مطالعه نباشد دنیا و آخرت خود را تباه کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، روحانی بودن را بهترین و با فضیلت‌ترین شغل دانست و گفت: روحانی اگر اهل علم و مطالعه نباشد دنیا و آخرت خود را تباه کرده است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در گردهمایی روحانیان شاغل در نیروهای مسلح استان اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی بر لزوم استمرار آن تأکید کرد و افزود: این نخستین بار است که این گردهمایی شکل می‌گیرد و دومین گردهمایی نیز در اردیبهشت ماه سال 94 برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد این جلسات ادامه داشته باشد و گفت: رسالتی مهم و الهی بر دوش روحانیان است و شغلی بالاتر، ارزشمندتر، مؤثرتر و عاقبت دارتر از روحانی بودن وجود ندارد، روحانیان مکتب اهل بیت را احیا می‌کنند و امام رضا می‌فرمایند خدا رحمت کند کسانی را که دین خدا و مکتب ما اهل بیت را احیا می‌کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان ضمن تأکید بر لزوم افزایش توانمندی علمی روحانیان تصریح کرد: روحانی اگر اهل علم و مطالعه نباشد دنیا و آخرت خود را تباه کرده است، روحانیان وظیفه دارند تا مبانی دینی را در جامعه گسترش دهند و بهترین روحانی در حقیقت کسی است که این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: در منابع معتبر اهل سنت نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند نسختین کسی که به بهشت وارد می‌شود حضرت زهرا هستند و فهم این مطلب با عنایت به تفاوت دنیا و آخرت بسیار مهم است، آخرت عالم باطن است اما دنیا عالم ظاهر است پس کسی که در عالم باطن بر همه پیشی می‌گیرد به طور حتم در عالم ظاهر هم باید بهترین و برترین شخصیت را داشته باشد./1304/پ203/ب4

ارسال نظرات