۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۵۰۶۳۶

کسب مهارت‌های زندگی و تربیتی دانش آموزان در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی با بیان این که تمامی دانش آموزان پس از پایان دوره خود از حداقل یک مدرک مهارتی برخوردار خواهند شد، گفت: رشته های پیرایش، تعمیرات موبایل، تعمیرات کامپیوتر، باغبانی و آشپزی و شیرینی پزی از جمله این مهارت ها به شمار می روند.
مدرسه موقوفه عبدالله رضوي

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید ترک نژاد، مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی(میرزای ناظر) در نشست خبری دست های مهربانی که ظهر امروز در محل این مدرسه در شاندیز مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه بین سازمان اوقاف و آموزش و پرورش جهت ارتقای آموزش دانش آموزان،  در سال 1374مجموعه شبانه روزی آموزشی و پرورشی موقوفه میرزای ناظر جهت کودکان بدون پدر برای نگهداری، آموزش و تربیت دانش آموزان تأسیس شد.

 

وی با بیان این که تمامی مسؤولیت های این مدرسه بر عهده دانش آموزان است، افزود: نگهداری از وسایل به خوبی انجام می شود تا جایی که ما وسیله اسقاطی نداریم؛ دانش آموزان گزینش  نمی شوند و کسانی که شرایط وقف نامه(نداشتن پدر) را داشته باشند می توانند در آن به تحصیل بپردازند؛ تمامی هزینه ها به جز حقوق مربیان و معلمان(از سوی آموزش و پرورش) از درآمد موقوفات میرزای ناظر تأمین می شود.

 

مدیر مدرسه موقوفه میرزای ناظری به آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان از سوی مربی مجرب اشاره کرد و افزود: آموزش مهارت کنترل خشم، انجام مشورت و توانایی تصمیم گیری دانش آموزان صورت می گیرد تا وقتی که وارد اجتماع شدند بتوانند از آن ها جهت زندگی بهتر استفاده کنند.

 

ترک نژاد ادامه داد: رفت و آمد دانش آموزان در شنبه و چهارشنبه به وسیله سرویس صورت می یابد؛ همه دانش آموزان دارای پرونده کامل بهداشتی بوده و اقدامات دندانپزشکی نیز برای آن ها انجام می شود همچنین برنامه غذایی با مشورت پزشک تغذیه برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: برنامه های ورزشی شامل، دوچرخه سواری، شنا، ورزش های رزمی و دیگر رشته های مختلف در فضایی مناسب فراهم شده است تا دانش آموزان بعد از پایان ساعت آموزشی تفریح و تنوع داشته باشند.

 

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی به اشتغال زایی دانش آموزان در تابستان اشاره و تصریح کرد: بر اساس برنامه اوقاف و آموزش و پرورش زمینه ای فراهم شده تا دانش آموزان در فصل اتمام مدرسه ها به فعالیت هایی از جمله پرورش ماهی و تأسیسات در کنار مربی بپردازند و حقوقی نیز دریافت کنند.

 

ترک نژاد با بیان این که تمامی دانش آموزان پس از پایان دوره خود از حداقل یک مدرک مهارتی برخوردار خواهند شد، گفت: رشته های پیرایش، تعمیرات موبایل، تعمیرات کامپیوتر، باغبانی و آشپزی و شیرینی پزی از جمله این مهارت ها به شمار می روند که به کارآموزان از سازمان فنی و حرفه ای گواهینامه داده می شود.

 

وی اظهار کرد:  افتتاح طرح جدید دوره متوسطه دوم و مدرک دیپلم در سال آینده  در این مدرسه انجام خواهد شد تا بتوانیم حمایت بیشتری از دانش آموزان داشته باشیم./844/پ203/ب4

ارسال نظرات