۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۵۰۶۷۶
امام جمعه نکا:

قرآن تنها کتاب جامع و روشن برای هدایت و رستگاری بشریت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: قرآن تنها کتاب کامل، جامع و روشن برای هدایت و رستگاری بشریت است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، امام جمعه نکا امروز جمعه در آزمون ملی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در نکا افزود: مهم ترین اقدام فرهنگی در جامعه توسعه معارف قرآنی از طریق برگزاری مراسم و مسابقات قرآنی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان و خانواده ها باشد.

 

وی اظهار داشت: فعالیت های قرآنی خنثی کننده تهدیدهای مختلف فرهنگی دشمن است که باید با حفظ قرآن و عمل و تدبر در آیات قرآن در جنگ نرم با دشمن به پیروزی برسیم.

 

امام جمعه نکا گفت: با توجه به تاکیدات رهبری در حفظ قرآن در سال های اخیر شاهد برگزاری مسابقات فراوانی در زمنیه قرآنی بودیم که بسیار تاثیر گذار است و باید استمرار یابد تا به موفقیت های بیشتر دست یابیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا نیز در این مراسم گفت: امروز جمعه همزمان با سراسر کشور، در آزمون ملی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان نکا 900 نفر از قرآن آموزان ما شرکت کردند.

 

حجت الاسلام علی سلطانی اظهار داشت: این مسابقات در رشته حفظ ترتیبی هشت، سه، یک، دو و پنج جز برگزار شد و همچنین در حفظ موضوعی قرآن در این دوره مسابقات نیز از سوی دارالقرآن کشور نیز جزوه‌هایی دسته بندی شد و در اختیار شهرستان‌ها و علاقمندان قرار گرفت.

 

وی به تربیت مربیان طرح ملی حفظ قرآن اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف از زمانی که این طرح را اجرا کرد، کارگاه‌های آموزشی نیز ویژه مربیان طرح در سطح شهرستان برگزار شد و علاقمندان فراوانی در این دوره از طرح ملی قرآن شرکت کردند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا با اعلام این که اکنون جهان استکبار از قرآن و فراگیران قرآنی ما هراسان است، یادآور شد: دشمن نیروهای قرآنی را به عنوان سلاح اتمی می‌داند و علی‌رغم همه تلاش‌های استکبار برای کم‌رنگ کردن قرآن، گرایش جوانان به سوی قرآن در حال گسترش است که امیدواریم با گسترش جوانان قرآنی و نهادینه کردن قرآن در دل و جان جوانان و عمل به آن، اسلام را جهانی کنیم.

 

حجت الاسلام سلطانی در پایان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از طرح‌های بزرگ و جامعی بوده که بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تربیت 20 میلیون حافظ قرآن کریم شکل گرفته و شهرستان نکا نیز توانسته در این بین عملکرد خوبی را در زمینه حفظ قرآن در بین نسل جوان، مردم، نونهالان و نوجوانان جامعه داشته باشد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات