۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۵۰۶۸۱
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد؛

فعالیت 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و 10 هزار کتابخانه

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با بیان این‌که دشمنان از مساجد سیلی خورده‌اند، گفت: اکنون بیش از 20 هزار کانون مساجد در سطح کشور در حال فعالیت هستند که در کنار این کانون‌ها 10 هزار کتابخانه فعال داریم.
حجت الاسلام ارباب سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پیش از ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد کشور که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: اسلام دینی است که ما را به سمت جمع هدایت می‌کند.

 

وی افزود: آیات و روایات نیز پایگاه این اجتماع و جمع را مساجد بیان می‌کنند؛ مسجد متعلق به خدا و مردم است، نهادی است که به خدا انتساب داده می‌شود و برای حضور مردم آماده می‌شود.

 

مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این‌که مسجد به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد، بیان داشت: فعالیت‌های که در مسجد صورت می‌گیرد باید برای عموم مردم باشد، به این روش می‌توان به کارکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مساجد پی‌‌برد.

 

وی ادامه داد: امام راحل نیز کار خود را از مساجد آغاز کردند و به انقلابیون فرمودند «محور حرکت من مسجد است»، پایگاه‌های مساجد بودند که انقلاب‌ را از خطرات حفظ کرده و در دوران دفاع مقدس نیز اعزام‌ها از مساجد صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به جنگ نرم اظهار داشت: پس از هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی در سال 70 شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی به نام کانون‌‌های فرهنگی مساجد را تصویب کرد.

 

وی تصریح کرد: مسجد تنها محل عبادت نیست، بلکه جایگاه عبادت، پایگاه سیاست، بیداری و حرکت است و این نیز دشمنان را به وحشت می‌اندازد؛ مساجد تأثیرگذار بوده و می‌توانند اهداف دشمنان را به خطر بی‌اندازد، از این‌رو آن‌ها را در کشورهای مختلف تخریب می‌کنند.

 

مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با بیان این‌که دشمنان از مساجد سیلی خورده‌اند، تأکید کرد: اکنون بیش از 20 هزار کانون مساجد در سطح کشور در حال فعالیت هستند که در کنار این کانون‌ها 10 هزار کتابخانه فعال داریم و سالی 4 میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد کتاب تهیه و به این کانون‌ها داده می‌شود.

 

وی یادآور شد: بیش از 700 کانون تخصصی داریم، همچنین 361 کانون در جوار بقاع متبرکه و بیش از 150 کانون در جوار دانشگاه‌ها داریم.

 

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این‌که دشمنان کانون‌ها مساجد را مزاحم اهداف خود می‌دانند، بیان داشت: باید تمام مسؤولان نسبت به این موضوع توجه کنند، از دولت و مجلس محترم نیز به سبب حمایت تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ کار کانون‌های مساجد ترویج و توسعه اندیشه اسلامی در مساجد است.

 

وی همچنین خطاب به دکتر لاریجانی گفت: مسؤولان و اعضای کانون‌های مساجد کشور بارها از ما درخواست کرده‌اند که دیداری با رهبر معظم انقلاب داشته باشند، از شما درخواست داریم که این موضوع را پیگیری کنید.

 

مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در پایان سخنان خود خواستار ایجاد پرتال سراسری برای ارتباط با سایر مساجد کشورها شد و گفت: اکنون در ترکیه بیش از 108 هزار مسجد داریم که با این‌ها هیچ ارتباطی نداریم./993/پ202/ب4

ارسال نظرات