۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۶۸۳
با سخنرانی رییس مجلس؛

آیین گرامی‌داشت بیست‌ودومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین گرامی‌داشت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد کشور با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
کانون مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین گرامی‌داشت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد کشور در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

 

در این مراسم علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و حجت‌الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم به ایراد سخن پرداختند.

 

استاندار قم با تأکید بر این‌که نخستین کار نبی‌اکرم(ص) ساخت مسجد بود، بیان داشت: ایشان در اولین اقدام مسجد قبا و سپس مسجد مدینه را ساختند.

 

وی افزود: مسجد مدینه کانون حرکت‌های حضرت محمد(ص) بود، به گونه‌ای که مهم‌ترین برنامه‌های حکومت اسلامی در آن زمان در این مسجد برنامه ریزی می‌شود و افراد از این مسجد عازم جنگ می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام صالحی منش با بیان این‌که امام راحل مسجد را سنگر بیان کردند، یادآور شد: کانون تمام حرکت‌ها باید از مساجد صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد جوانان را در برابر خطرات بیمه می‌کنند، از این‌رو باید تمام تلاش ما در جهت انس بیشتر قشر جوانان با این اماکن مقدس باشد.

 

استاندار قم همچنین شهر مقدس قم را پایگاه علم و دانش دانست و تأکید کرد: توقع این است که همه در خدمت کانون‌های مساجد در این شهر باشند، چرا که از این شهر علم به دیگر نقاط منتقل می‌شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوحی از فعالان کانون‌های مساجد تقدیر به عمل آمد./993/پ202/ب4

ارسال نظرات