۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۵۰۶۸۴

یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین بزرگداشت شهیدان عملیات بدر و خیبر با حضور مسؤولان استان آذربایجان شرقی و همرزمان شهید باکری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.
شهيد باکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی شب گذشته در یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر و گرامیداشت مقام شامخ شهید مهدی باکری با اشاره به ویژگی های عملیات خیبر که عملیات آبی خاکی بود، اظهار داشت: در عملیات خیبر رزمندگان در پاسگاه زید و طلائیه دشمن را ناکام کردند.

 


وی با بیان این‌که اگر مقاومت شهید حمیدی باکری، مرتضی یاغچیان و سایر فرماندهان دفاع مقدس نبود به یقین جزایر مجنون را از دست می دادیم، افزود: امام خمینی(ره) دستور به حفظ جزایر داده بودند و این سرداران همچون سد آهنین ایستادند و با مقاومت جانانه نشان دادند که همچون یاران سیدالشهدا(ع) تسلیم دشمن نمی شوند.

 


کریمیان با بیان این‌که شهدای دفاع مقدس به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و از ارزش های اسلام و انقلاب دفاع کردند و امروز نامشان در اقصا نقاط کشور و جهان شنیده می شود، تصریح کرد: هم اکنون نیز باید به ندای «ینصرنی» حسین زمان، رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و نگذاریم پرچم برافراشته آنها بر زمین بماند.

 


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که خدمت به مردم و تلاش برای پیشرفت کشور و اعتلای نظام اسلامی در عرصه های مختلف یکی از بزرگترین مجاهدت ها در ادامه راه شهداست، اظهار داشت: شهید مهدی باکری در دوران حیاتش سرشار از خیر و برکت و درس های اخلاقی و تربیتی و معنوی بود.

 


وی با بیان این‌که شهید باکری در عرصه نبرد و رزمندگی نیز به حق و با شایستگی تمام، تبلور غیرت آذربایجان بوده است، افزود: آن شهید مجاهد برای خدمت به مردم شب و روز نمی شناخت و به عنوان مدیری بی ادعا و متواضع، خود را با همه وجود بدهکار مردم می دانست و با تاسی از امام راحل(ره) برای خود جایگاهی جز خدمت قایل نبود.

 


جبارزاده در پایان با اشاره به فرازی از وصیت نامه شهید باکری «خدایا مرا پاکیزه بپذیر»، خاطرنشان کرد: این جمله یکی از زیباترین، پرمعناترین، عمیق ترین و در عین حال ساده ترین و بی پیرایه ترین جمله در ادبیات عرفانی به حساب می آید که زهد و معنویت شهید باکری را نشان می دهد.

 


گفتنی است، عملیات خیبر در سوم اسفند 62 و عملیات بدر در 14اسفند 63 اجرا شد. در این دو عملیات مهم که با سرعت عمل و اصل غافلگیری اجرا شد، رزمندگان 800 کیلومترمربع از خاک کشور را که در تصرف دشمن بود، پس گرفتند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات