۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۵۰۶۸۵
امام جمعه خوی:

تمامی توطئه های خاورمیانه ای استکبار در حال خنثی شدن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: توطئه های خاورمیانه ای استکبار با همکاری ارتجاع عرب منطقه در حال خنثی شدن و شکست خوردن است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: حوادث اخیر نشان می دهد که توطئه های خاورمیانه ای استکبار با همکاری ارتجاع عرب منطقه در حال شکست و خنثی شدن است.

 

وی گفت: پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در دو کشور سوریه و عراق جهت تسخیر مناطق اشغالی و شکست دادن گروه های تکفیری مورد حمایت استکبار و ارتجاع منطقه و پیروزی انصار الله در کشور یمن و عملیات پیروزمندانه مقاومت در لبنان علیه اسرائیل و بروز اختلاف در میان دولت مردان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر مذاکره هسته ای با جمهوری اسلامی ایران گواهی بر شکست استکبار جهانی است.

 

پیروی از هوای نفس یک نوع پرستش غیر خداست

 

حجت الاسلام شکوری با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت کردن تقوای الهی گفت: رسول خدا (ص) می فرمایند: «در زیر سایه آسمان از هر غیر خدایی که پرستش می شود نزد خدا عظیم تر از هوای نفس که پیروی شود یافت نمی شود.»

 

وی تصریح کرد: مبارزه با نفس به قدری مهم و در عین حال سخت و طاقت فرساست که پیامبر خدا(ص) از آن تعبیر به جهاد اکبر کرده است.

 

حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: قناعت کردن، راضی شدن به حداقل، دوری جستن از دنیاپرستان، شناسایی بدی های نفس خویش و پرهیز از لذت های دنیوی از جمله روش های مبارزه با نفس از دیدگاه روایات است.

 

 

دیدگاه اسلام در زمینه طبیعت موجب شگفتی جهانیان شده است

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به 15 اسفند روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: موضوع طبیعت و بهره گیری درست از منابع طبیعی به اندازه ای در آیات و روایات از ابعاد مختلف مورد توجه و تأکید قرار گرفته که موجب حیرت و شگفتی جهانیان شده است.

 

وی افزود: مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل می گوید: «من اعتقاد راسخ دارم ارزش های معنوی جهان اسلام بستر مناسبی برای اجرای برنامه های لازم جهت حفظ طبیعت و تنوع زیست محیطی است».

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به دستورالعمل های متعدد اسلام در زمینه طبیعت خاطرنشان کرد: توصیه به کشاورزی، دامداری، باغداری، بیان فلسفه آفرینش زمین، خورشید، آسمان ها، ستارگان، خواص گیاهان و میوه ها، فواید اشجار و مراتع، تأکید به عمران و آبادانی زمین از جمله موضوعاتی هستند که در معارف دینی مورد توجه قرار گرفته اند.

 

راهیان نور حرکتی جهادی در راستای افزایش معنویت و بصیرت است

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 20 اسفند روز راهیان نور گفت: این مناسبت به برکت حضور ولی امر مسلمین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به آثار و برکات بازدید مردم از مناطق جنگی افزود: جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس، انتقال فرهنگ ایثار و جهاد به نسل های بعدی، مقابله با تبلیغات منفی استکبار و عوامل داخلی او، انتقال واقعیت های دفاع مقدس به بازدید کنندگان خارجی، نمایش نصرت های الهی از رزمندگان، انعکاس جنایات استکبار و حزب بعث از جمله برکات راهیان نور است بطوری که مقام معظم رهبری راهیان نور را حرکتی جهادی در راستای افزایش معنویت و بصیرت معرفی فرموده اند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات