۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۵۰۶۸۶
نماینده خبرگان رهبری:

کمبود بودجه فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌معنا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: سؤال بنده از متولیان فرهنگی این است که آیا کشور را کنسرت ها نگه داشته یا شهدایی چون شهید باکری که تبلور غیرت خطه آذربایجان است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در یادواره بزرگداشت شهدای عملیات بدر و خیبر با باین این‎‌که عزت، اقتدار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهداست، اظهار داشت: حفظ حرمت خون شهدا بر همگان واجب و بر مسؤولان تکلیف و وظیفه است.

 


وی با بیان این‌که جوانان باید بدانند چه شخصیت های فداکاری برای حفظ امنیت کشور از جان خود گذشتند، خاطرنشان کرد: اگر امروز در ایران اسلامی امنیت کامل برقرار است، اما در کشورهای همسایه هر روز شاهد جنایت گروهک‌های تروریستی وابسته به غرب هستیم، باید دانست که اگر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت کمرنگ شود، وضعیت بهتری از این کشورها نخواهیم داشت.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جنگ های زمان پیامبر اسلام(ص) و دوران دفاع مقدس، مدت زمان جنگ و تعداد نیروها را از تفاوت های آن ها دانست و افزود: باوجود تفاوت بین جنگ های این دو عصر، ایمان و اراده وجه مشترک رزمندگان صدر اسلام و دفاع مقدس بود.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی برنامه های غیرفرهنگی و برگزاری کنسرت های مختلف در سطح شهر، اظهار داشت: برای برگزاری اردوی راهیان نور نهادها اعلام می کنند، بودجه نیست ولی برای برپایی این کنسرت ها چه هزینه ها که نمی شود.

 


امام جمعه تبریز با انتقاد از این رویه فرهنگی در مناطق مختلف کشور گفت: آیا کشور را کنسرت ها نگه داشته یا شهدایی چون شهید باکری که تبلور غیرت خطه آذربایجان است، آذربایجان مهد غیرت و ولایت‌مداری است، وضعیت کنونی به هیچ وجه مورد رضایت متدینین جامعه نیست.

 


وی یادآور شد: آذربایجان باید با معنویت، حجاب و عفاف، غیرت و دینداری مطرح و معروف شود، همچنان که رهبر فرزانه انقلاب انتظار دارند و فرمایشات معظم له در خصوص اذربایجان به عنوان سر ایران به جهت این ویژگی هاست نه اینکه آذربایجان در نقشه بالای ایران قرار دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان نسبت به برخی مسائل فرهنگی توصیه هایی را ارایه کرد و خطاب به مسؤولان فرهنگی گفت: با ویترین سازی فرهنگی مشکلات جامعه حل نخواهد شد و باید حساب شده و دقیق و جلو رفت.

 


گفتنی است، عملیات خیبر در سوم اسفند 62 و عملیات بدر در 14اسفند 63 اجرا شد. در این دو عملیات مهم که با سرعت عمل و اصل غافلگیری اجرا شد، رزمندگان 800 کیلومترمربع از خاک کشور را که در تصرف دشمن بود، پس گرفتند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات