۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۵۰۷۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی:

ملی گرایی بدون اسلام محکوم به شکست است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان قم با بیان این‌که ملیت دوستی امری پسندیده است، گفت: هیچگاه نباید اسلام را از ملیت و ایران جدا کرد چراکه ملی گرایی بدون اسلام همواره محکوم به شکست است.
سيدصمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه شهرک پردیسان قم در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته، گفت: انقلاب ما همیشه بوده و ساطع شده و هیچگاه ساقط نخواهد شد.

 

وی در ادامه به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) از میان تمام صفات، عفت را در رفتار، گفتار، نگاه کردن و راه رفتن رعایت می‌‌کردند.

 

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: فرهنگ سازی عفت در میان بانوان و جمع بندی میان عفت و اجتماعی بودن زن از مهم‌ترین وظایف مبلغان، محققان، مجلس و دولت است؛ مسؤولان نباید در راستای رواج بی عفتی اسیر زمانه شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی در بخشی دیگر از سخنان خود به خشکی و خاک نامطلوب پردیسان جهت درخت کاری اشاره و خاطرنشان کرد: در منطقه پردیسان باید نهضتی به پا شود تا در آینده شاهد شهرکی سرسبز و خرم باشیم؛ مسؤولان هم به جای فعالیت‌های تشریفاتی تدبیری برای این مسأله بیندیشند.

 

وی در بیان اهمیت درخت کاری عنوان کرد: حضرت رسول اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند هرگاه عمر جهان به پایان برسد و قیامت برپا شود، اگر به دست کسی نهالی باشد، باید از فرصت باقی مانده استفاده کرده و آن نهال را بکارد.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که حاکم اسلامی باید دنیا و آخرت مردم را آباد کند، اظهار داشت: اینکه جمهوری ما اسلامی نیست، نباید سبب شود که دست از آبادانی و درخت کاری برداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: روز 14 اسفندماه که روز مرگ مصدق است، بنی صدر همایشی را برپا کرد تا ملی گرایی را ترویج دهد؛ در این همایش شعارهایی فریاد می‌شد که بی شباهت با شعارهای فتنه 88 نبود؛ در آن روز ضد انقلاب حاکم و ملی گرایی علم شد در حالی که امام خمینی(ره) ملی گرایی را بر خلاف دستور خدا و قرآن مجید می‌دانستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که رمز ماندگاری امام خمینی(ره) همانند رمز ماندگاری مادرش فاطمه زهرا(س) است، گفت: انقلاب بدون نام حضرت امام خمینی(ره) هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

 

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) در روز 14 اسفندماه جبهه ملی را محکوم کرد، اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی، شاهنشاهی و ملی گرایی را دو روی یک سکه می‌دانستند؛ داستان بنی صدر و بختیار برای حضرت امام خمینی به قدری دردناک بود که می‌فرمود، روزگار آنقدر مرا پایین آورد که می‌گوید با بختیار آشتی کنم.

 

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: ملی گرایان بنی صدر برای سه روز هم قادر به مدیریت کشور نبود اما هنگامی که انقلاب به دست اهلش رسید، روز به روز با قوت بیشتر به کار خود ادامه داد و امروز پس از 36 سال هنوز انقلاب پابرجاست و با قدرت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی عنوان کرد: دشمن پس از این‌که پی به شکست ملی گرایی برد، به جای اسلام حقیقی، اسلام وحشی را در کشورهای مسلمان رواج داد تا از موج اسلام گرایی بکاهند.

 

وی بیان کرد: فرانسوی‌ها در فیلم قدیمی نستراداموس پیش بینی کرده بودند که اگر فرزند فاطمه زهرا(س) ظهور کند، تمام مستکبران دنیا را به زمین خواهد زد؛ از این رو همواره در تلاشند تا دامان اسلام را به لکه ننگ تکفیری‌ها آلوده کنند اما سربازان و سرداران ما که به مبارزه با داعش می‌پردازند قائلند که به زودی دامان اسلام از تکفیری‌ها پاک خواهد شد.

 

امام جمعه پردیسان با تأکید بر این‌که ما ملی گرا نیستیم، گفت: سرودهایی که وطن و ملت یک کشور را عزیز کرده و گرامی می‌دارد، از نوع ملی گرایی مذموم نیست؛ آن ملی گرایی مورد ذم است که سبب کفر به عقاید اسلامی و اتحاد شکنی با مسلمانان بینجامد.

 

وی با بیان این‌که کشور ایران ظرفیت زندگی 300 میلیون جمعیت را داراست، خاطرنشان کرد: ایران با تمام اقشار جمعیتی که داشته و دارد، همواره کمک حال اسلام بوده و هیچگاه از ورود اسلام جلوگیری نکرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که آمیختن ایران و اسلام امری مطلوب است، عنوان کرد: جدا کردن لفظ اسلام از کشور ایران و نیز ایجاد جدایی میان ایران و اسلام هردو امری اشتباه است و همواره باید در کنار افتخار به ملیت خود، اسلام را سرلوحه اعمالمان قرار دهیم./997/پ201/ب4

ارسال نظرات