۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۵۰۷۰۱
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دولت‌مردان بر اساس رهنمودهای قرآن و رهبری، مذاکره کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با تأکید بر لزوم هوشیاری دولت در روند مذاکرات، گفت: به فرموده قرآن ما به جز در هنگامی که قصد تجدید قوا داشته باشیم یا بخواهیم تاکتیک خود را عوض کنیم، نباید عقب بنشینیم و هرگونه عقب نشینی دیگر، محکوم به شکست است.
آيت الله سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: نوع سفر نتانیاهو به آمریکا در تاریخ روابط دیپلماتیک این دو کشور بی‌سابقه بود.

 

وی ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هماهنگی با کاخ سفید به دعوت مجلس نمایندگان آمریکا وارد کنگره شد معمولا سفرهای این چنینی باید با کاخ سفید هماهنگ می‌شد اما این امر صورت نگرفت و به دنبال آن اوباما ناخرسندی خود را از این سفرابراز کرد.

 

آیت الله سلیمانی افزود: جالب است که در هنگام سخنرانی نتانیاهو هیچ کدام از دولت‌مردان آمریکا حضور نداشتند و حتی شصت نفر از نمایندگان حزب دموکرات این کشور، سخنرانی را تحریم و جلسه را ترک کردند زیرا این افدام یک دهن کجی به دولت اوباما محسوب می‌شد.

 

وی با اشاره به روند مذاکرات ایران و آمریکا تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا پس از سخنرانی نتانیاهو به بی اثر بودن سخنان وی در مذاکرات اذعان کرد و صحبت وی را تکراری خواند با این حال مذاکرات ایران و آمریکا در سطح وزرای امور خارجه در مونترو انجام پذیرفت اما اینکه دستاورد این دور از مذاکرات چه بوده جای بحث دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خطاب به دولت مردان، گفت: دولت ما باید بر اساس رهنمودهای قرآن کریم و رهبر معظم انقلاب عمل کند به فرموده قرآن ما به جز دو مورد نباید از جدال با دشمن عقب نشینی کنیم اول اینکه قصد تجدید قوا و تجهیز نیرو داشته باشیم و دوم اینکه بخواهیم تاکتیک خود را عوض کنیم در غیر این دو صورت، هرگونه عقب نشینی محکوم به شکست است رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که تا هنگامی که امتیاز نمی‌دهید و امتیاز به دست می‌آورید به مذاکرات ادامه دهید.

 

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که چه هزینه‌های مالی، نظامی و حیثیتی بابت متحد شدن با رژیم شرور و جنایت‌کار اسرائیل پرداخت کرده‌اند از سویی هم در ظاهر رژیم صهیونیستی را جزو لاینفک کشور خود می‌دانند بنابراین در مذاکره با آنها باید کاملا هوشیار باشیم.

 

آیت الله سلیمانی به دو اثر سفر نتانیاهو به آمریکا، اشاره و بیان کرد: ایجاد شکاف میان کنگره و کاخ سفید اولین اثر تلخ این سفر برای آمریکایی‌ها بود دومین پیامد آن هم اولتیماتوم توخالی و گزافه نتانیاهو بود که گفت اگر آمریکا با ایران وارد جنگ نشود خود اسراییل این اقدام را انجام خواهد داد این در حالی است که می‌دانیم وقتی پهباد حزب الله به راحتی در آسمان اسرائیل به پرواز در می‌آید به این معناست که آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ما نیز ترسی از آنها نداریم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در جهان همه مستکبران را به زانو در خواهد آورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ملی راهیان نور، اظهار داشت: بسیار پسندیده است که ملت ایران با مرور خاطرات هشت سال دفاع مقدس، با شهدا در مزجع و مشهد آنان پیمانی دوباره ببندند./831/پ201/ب4

ارسال نظرات