۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۵۰۷۲۳

انتقاد امام جمعه ارومیه از برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از اجرای کنسرت های موسیقی در برخی مراکز آموزش عالی گفت: برگزاری کنسرت‌های موسیقی مورد رضایت رهبر معظم انقلاب نیست و هر چند هم حلال باشد با اهداف نظام آموزشی در تضاد است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در راومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه با تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) و آغاز دهه اول فاطمیه گفت: به شهادت رسیدن صدیقه کبری(س) بزرگترین ضربه زندگی امیرمؤمنان(ع) بود.

 

وی در ادامه با اشاره به تأکید رییس جمهوری اسلامی ایران بر بهره گیری از نظرات مراجع تقلید، گفت: هرچند این موضع حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفت، قابل تحسین است.

 

امام جمعه ارومیه گفت: توجه رییس جمهور به نظرات مراجع تقلید نشان می دهد که دولت و حکومت به مراجع تقلید نیازمند هستند و باید از نظرات انها بهره بگیرند.

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه خطبه ها با انتقاد از اجرای کنسرت در برخی مراکز آموزش عالی گفت: کشیده شدن موسیقی به دانشگاه‌ها مورد رضایت رهبری نیست.

 

وی تأکید کرد: ترویج موسیقی در دانشگاه‌ها هرچند حلال باشد با اهداف نظام آموزشی در تضاد است و دانشجویان باید بیشتر زمان خود را برای کسب علم صرف کنند و در کنار آن به ورزش بپردازند.



نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مردم استان با اشاره به هفته نیکوکاری، مردم را برای کمک به خانواده های نیازمند و زندانیان جرایم غیرعمد در آستانه سال نو توصیه کرد و افزود: در روزهای پایانی سال، خانواده ها هزینه های زیادی را برای خرید مواد محترقه صرف می کنند که اگر این رقم چند صد میلیاردی در کشور برای کمک به فقرا هزینه شود، بسیاری از مشکلات آنها حل می شود.



حجت الاسلام والمسلمین قریشی از رفتار غیرحرفه ای برخی رسانه های استان درباره برخی از بخش های نماز جمعه هفته گذشته درباره فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه انتقاد کرد و گفت: رسانه های استان نباید نظرات خود را در قالب نماز جمعه مطرح می کردند چراکه این امر دور از اخلاق است.

 

وی گفت: فرهنگسرای قرآن و عترت باید در اختیار قرآن باشد که مدیران شهرداری و شورای شهر نیز در این خصوص قول هایی داده اند.

 

لازم به ذکر است، پس از اقامه نماز جمعه، حجت الاسلام والمسلمین قریشی در محل مصلای بزرگ امام خمینی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نهال کاشت./936/پ202/ب4

ارسال نظرات