۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۵۰۷۲۴
مبلّغ زکات کمیته امداد کاشان:

کمک های مردمی تنها 10 تا 15 درصد از هزینه های خدمات رسانی به محرومان را تأمین می کند

خبرگزاری رسا ـ مبلّغ زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان گفت: شهرستان کاشان در امر زکات واجب به دلیل نداشتن شرایط در این بخش هیچ درآمدی ندارد و میزان کمک های جمع آوری شده برای محرومان شهرستان تنها 10 تا 15 درصد از کل هزینه های خدمات رسانی به محرومان است.
حجت الاسلام هادي شيخ استركي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام هادی شیخ استرکی، مبلّغ زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان، بعد از ظهر امروز در طرح اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در جمع مردم کاشان با اشاره به دو نوع زکات واجب و مستحبی گفت: در بخش زکات واجب ،شرایط شهرستان کاشان به گونه ای است که درآمد های زکات واجب آن در حد صفر است.

 

وی فعالیت های بخش زکات در شهرستان را در گذشته رضایت بخش ندانست و افزود: شهرستان کاشان در زمینه زکات که چندسالی است به صورت جدی فعال شده است از برنامه های کشور و شهرستان ها عقب تر است.

 

حجت الاسلام شیخ استرکی با اشاره به هزینه های زکات های مستحبی جمع آوری شده، یادآورشد: زکات های مستحبی جمع آوری شده در بخش های مختلف عام المنفعه اجتماعی از جمله ساخت و ساز مسجد، تعمیر و توسعه مسجد، ساخت کتابخانه، راه سازی و غیره هزینه می شود و دستاوردهای خوبی داشته است.

 

وی، تشکیل پرونده برای پرداخت کنندگان زکات را یکی از اقدامات شورای زکات شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: با تشکیل پرونده های این بخش و اجرای طرح تشویقی زکات از سوی دولت، به هر میزان که برای یک پروژه در این بخش هزینه شود دولت نیز در طرح تشویقی زکات 10 درصد از مبلغ هزینه شده را به عنوان تشویقی پرداخت می کند.

 

به گفته وی، چنانچه برای پروژه های این بخش 100 میلیون تومان هزینه شده باشد، دولت نیز 10 میلیون تومان به عنوان تشویق در طرح تشویقی به این پروژه کمک خواهد کرد.

 

مبلغ زکات کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشان ادامه داد: افزون بر این طرح، دولت در طرح تشویقی خود برای کمک به پروژه های محرومین نیز حدود 30 تا 40 درصد تشویقی اهدا می کند.

 

حجت الاسلام شیخ استرکی با اشاره به اجرای طرح اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در شهرستان کاشان برای جمع آوری کمک های مردمی یاد آورشد: زاد و توشه راه برای هر سفری مشکل است، از این رو برای سفرآخرت، در این دنیا زاد و توشه راه تحویل دهید تا بدون زحمت و مشقت حتی چندین برابر آن را در آخرت تحویل بگیرید.

 

وی، میزان کمک های مردمی به نیازمندان را در مقایسه با تعداد نیازمندان جامعه اندک و غیر قابل مقایسه خواند و افزود: میزان کمک های مردمی برای خدمات رسانی به نیازمندان جامعه خیلی از کمتر از نیازهای این قشر محروم است.

 

مبلغ زکات کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشان تصریح کرد: میزان کمک های جمع آوری شده برای محرومین شهرستان کاشان تنها 10 تا 15 درصد از کل هزینه های خدمات رسانی به محرومین است.

 

 حجت الاسلام شیخ استرکی افزود: اگر مسلمانی، ندای کمک خواهی مسلمانی را بشنود و توجهی به آن نکند و نسبت به آن بی اعتنا باشد مسلمان نیست./1307/پ202/ب5

 

ارسال نظرات