۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۵۰۷۳۷
آیت الله علما:

قدرت نظامی ایران عامل مهمی در بازدارندگی تحرکات دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر این‌که اقتدار جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال افزایش است، گفت: قدرت نظامی ایران به اندازه ای افزایش یافته که عامل مهمی در بازدارندگی تحرکات دشمن محسوب می شود.
امام جمعه كرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در خطبه های نماز جمعه این شهر، گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) و استفاده از ادوات نظامی و موشک‌های جدید در آن نشان داد که ایران اسلامی یک کشور مقتدر است، در این رزمایش ابعاد توانمندی نیروهای نظامی ما به خوبی به دشمنان معرفی شد تا آن ها بدانند که نمی توانند در مقابل ایران عرض اندام کنند.


وی افزود: یکی از مهم ترین ابعاد این رزمایش استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در سلاح ها بود که نشان دهنده توان داخلی جمهوری اسلامی ایران است، پس از برگزاری مقتدرانه رزمایش اخیر بود که شاهد تغییرهای آشکاری در نحوه موضع گیری و سخن گفتن دشمن در مقابل ایران هستیم.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: قدرت نظامی ایران به اندازه ای افزایش یافته است که عامل مهمی در بازدارندگی تحرکات دشمن محسوب می شود، اقتدار جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال افزایش است و دشمنان همواره بر آن تأکید دارند، دشمنان امروز اعتراف می کنند که نمی توانند در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستند و ما را به عنوان یک قدرت منطقه ای پذیرفته اند.


آیت الله علما خاطرنشان کرد: شهدا افتخار بزرگی برای ما هستند و در این راستا باید در معرفی فداکاری های آنان کوشا باشیم، ما در مقابل شهدا مسؤول هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده منتقل کنیم، اردوهای راهیان نور یکی از روش های مهم انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس است.


وی افزود: پاسداری از میراث شهدا مهم ترین کارکرد اردوهای راهیان نور است؛ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: که یک هزارم آنچه که باید درباره دفاع مقدس تبیین شود را بیان نکرده‌ایم؛ بر همین اساس اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای تبیین ایثار شهدا و رزمندگان اسلامی است.


امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به روز درختکاری بیان کرد: کاشتن درخت افزون بر اینکه محیط زندگی ما و محیط زیست را زیبا می کند به سالم نگه داشتن طبیعت کمک زیادی می کند، زندگی ماشینی امروز آلودگی هایی را به وجود آورده است که نیازمند پاکسازی است و در این راستا باید کاشت درختان در طبیعت همواره مورد توجه باشد.


وی همچنین به سالروز شهادت سید جمال الدین اسد آبادی در 17 اسفند اشاره داشت و گفت: سید جمال الدین اسدآبادی مردی بزرگ، آگاه، متدین و صاحب نبوغ بود که در زمان خود و برای آیندگان منشأ اثر و برکاتی است.


نماینده ولی فقیه در استان، روزهای پایانی سال را فرصتی مناسب برای کمک و یاری به دیگران بیان کرد و افزود: در این روزها فقرا را سر سفره عید خود بیاوریم و به ایتام  و نیازمندان نظر داشته باشیم تا خداوند برکات و باران خود را بر ما نازل کند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات