۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۵۰۷۳۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

دولت و مردم رفتار خود را با رهنمودهای رهبری تطبیق دهند/ گره زدن نابسامانی‌ها به مذاکرات جفا است

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان و کارگزاران نظام در انتهای سال 93 برنامه خود را ارزیابی و فعالیت‌های خود را با رهنمودها، دستورات و با سیاست‌گذاری‌های رهبری، سنجیده و تطبیق دهند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت صدیقه طاهره (س)، گفت: پیامبر(ص) در تمام توصیه‌های خود در تکریم و بیان عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) جمله‌ای فرمودند که معیار عظیم سیاسی در زندگی ما است.

 

وی ادامه داد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: «خداوند برای رضای فاطمه(س) راضی می‌شود و به غضب او غضب می‌کند»؛ این روایت را مرحوم علامه امینی در کتاب «الغدیر» با اسناد متعددی از اسناد عامه و اهل سنت نقل می‌کند.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس این کلام پیامبر را شاخصه رفتار سیاسی برای امت مسلمان خواند و بیان کرد: این‌یک شاخصه سیاسی برای امت در همه زمان‌ها بوده که هرگاه تحولات سیاسی در میان امت به وجود می‌آید، جریان‌های مختلفی که از نظر بینش سیاسی، ازن ظر خط و ربط سیاسی در بین امت در زمان‌های گوناگون، رقابت‌های بین افراد و جریان‌های در حوزه سیاست اتفاق می‌افتاد، با این شاخصه سنجیده می‌شد.

 

مخفی بودن قبر صدیقه طاهره، سندی بر نارضایتی از انحراف خط ولایت

 

وی با تأکید بر این‌که این جمله پیامبر تنها برای دوران زندگانی و حیات حضرت زهرا (س) نبود، خاطرنشان کرد: موضوعی که صدیقه طاهره خواستند به‌عنوان یک سند قطعی در جریان زندگی امت اسلام باقی بماند، این است که ایشان در جریان انحراف رهبری از خط امامت راضی نبودند و غضب کردند.

 

وی افزود: برای این‌که غضب خود را به ثبت برسانند و سندی قطعی در تاریخ به وجود بیاورند، به علی (ع) فرمود: «ای علی، مرا شبانه غسل بده، شبانه کفن کن و شبانه دفن کن»؛ این امر به‌عنوان یک سند اصلی غضب در این انحراف از خط رهبری و امامت در تاریخ ثبت شد که حضرت زهرا (س) از این انحراف رهبری از خط امامت غضب کرده‌اند.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که این شاخصه در سیستم رفتار سیاسی جاری کشور نیز وجود دارد، تصریح کرد: این شاخصه و مؤلفه‌ای که پیامبر(ص)  قرار داده است، در جریان سیاست امروز در شناخت حق و باطل جریان‌های سیاسی کشور، اجرای سیاست‌های متنوع در ارتباطات بین‌المللی و جریان سیاست اقتصادی ما حاکم است.

 

وی با طرح این سؤال که از چه طریق باید تشخیص داد سیاست در کشور رضای فاطمه(س) است یا نه، ابراز کرد: وجود اقدس امام زمان(ع) به‌عنوان آخرین یادگار معصوم صدیقه طاهره (س)، نماینده و نایب دارد، اگر بنا شد در کشور و نظام ما هر سیاست و هر برنامه‌ای به دستور رهبر معظم انقلاب و با اراده رهبری تطبیق داشت، رضای فاطمه (س) را به دنبال دارد و هرچه مخالف با نظر، سیاست و اراده رهبری بود، در حقیقت غضب فاطمه (س) است.

 

دولت و مردم رفتار خود را با رهنمودهای رهبری تطبیق دهند

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که مسؤولان نظام رفتار خود را در سال 93 نسبت به رضای حضرت فاطمه (س) ارزیابی کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان و کارگزاران این نظام در انتهای سال 93 برنامه خود را ارزیابی کنند که آیا مطابق با غضب حضرت فاطمه (س) بوده یا رضایت ایشان؛ فعالیت‌هایی که داشته‌اید را با رهنمودها، دستورات و با سیاست گذاری‌های رهبری، بسنجید و تطبیق کنید.

 

وی به اقتصاد مقاومتی و تأکید رهبر معظم انقلاب بر قطع وابستگی با دیگران اشاره کرد و گفت: رهبری گفتند اقتصاد مقاومتی، یک سال از طرح این برنامه گذشته است، در عملکرد مسؤولان و متولیان اقتصادی، مؤلفه‌هایی که رهبری برای اقتصاد مقاومتی بیان کرده‌اند، چقدر پیاده شده است؟ از ابتدای سال تا امروز 21 بار نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی تذکر داده‌اند، تحلیل کردند، رهنمود دادند و اصرار کردند که از دیگران قطع امید شود، آیا این‌که هر مشکلی در مملکت هست را به مذاکرات گره بزنیم، حرف رهبری است؟ این‌که هر نابسامانی را در کشور به آمریکا و رضای آمریکا گره بزنیم، یعنی قطع ارتباط با دیگران؟

 

مردم و دولت در مسأله فرهنگ سهم دارند

 

امام‌جمعه مشهد مقدس در خصوص نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال فرهنگ نیز اشاره‌ای کرد و افزود: این بحث دولت تنها نیست، بحث مردم نیز هست، خیال نکنید خطاب ما تنها دولت است، مردم نیز سهم دارند؛ متولیان فرهنگ ببینند در جریان فعالیت‌های فرهنگی آنان، رضای رهبری به‌دست‌آمده؟ رهبری در اجلاس خبرگان فرمودند «من نیز از فرهنگ نگران هستم»؛ می‌گویند جوانان تفریح، آزادی، نشاط و خوشی می‌خواهند، نشاط، خوشی و تفریح جوان به قیمت نابود کردن حدود الهی و ارزش‌های دینی است؟

 

جایگاه والدین در کلام خداوند

 

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه نیز در ادامه موضوع سبک زندگی اسلامی و در فصل نظام رفتاری، به بیان نظام رفتاری فرزند با والدین پرداخت و گفت: ازجمله عناصری که سرنوشت آنان در زندگی با سرنوشت ما پیوند خورده است، پدر و مادر هستند.

 

وی ادامه داد: در آیات 23 و 24 سوره اسراء است، خداوند در سه نکته نظام رفتاری با پدر و مادر را در سبک زندگی دینی مشخص کرده است، اولین نکته که در این آیه وجود دارد، هم‌ردیف قرار دادن احسان به پدر و مادر با عبودیت و بندگی خداست؛ خداوند احسان به پدر و مادر را در ردیف اعمال تشریعی قرار داده به این معنا که هیچ عذری در انجام ندادن آن پذیرفته نیست و به‌عنوان یک حکم غیرقابل‌تنزل مطرح است.

 

خداوند مبدأ وجود هستی و والدین ابزار پیدایش انسان هستند

 

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: خداوند مبدأ وجودی ما و پدر و مادر ابزار پیدایش و هستی ما هستند، علت این‌که محبت به والدین هم‌ردیف با عبودیت خدا قرارگرفته این است که آنان مبدأ همه توانایی‌ها و قدرت‌های ما در عالم هستند./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات