۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۵۰۸۱۳
وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

فرهنگ دانشجو حقیقتی واحد در جلوه‌های مختلف است

خبرگزاری رسا ـ وزیر علوم و تحقیقات گفت:شهید همت‌ها و باکری‌ها و نمونه های فراوان دیگر با شهادت خود نشان دادند که فرهنگ دانشجو حقیقتی واحد در جلوه‌های مختلف است، امروز یاد و خاطره دانشجویان شهید با شعار و تبلیغ حاصل نمی‌شود شهدا نیاز به معرفی شدن ندارند بلکه باید پاسدار راه و آرمانهای آنها باشیم.
فرهادي وزير علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد فرهادی وزیر علوم  و تحقیقات و فن‌آوری امروز پیش از ظهر در گنگره بزرگداشت شهدای دانشجو که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) گفت: شهید با خون خود راه‌بندان کمال بشری را باز می‌کند با شهادت مسیر پیشرفت کشور هموار می‌شود.

 

وی افزود: قدرت شهید بیشتر از قدرت قلم‌ها و قدم‌ها است هر زمان این دو ناتوان شود شهید وارد میدان شده و برکت‌آفرین می‌شود.

 

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه عنوان کرد: شهید آگاهانه و هوشمندانه سبکی از زندگی را انتخاب می‌کند تا جامعه خود را از ذلت رها کرده و در جایگاه عزت قرار دهد.

 

فرهادی با اشاره به سه سنگر شهیدان دانشجو گفت: شهیدان دانشحو در سه سنگر علم، مبارزه با نفس و حماسه بر دشمن جهل و نادانی تاخته و به پشیبانی از کشور خود برخاستند و از این طریق شهیدان ایمان، علم، عقلانیت و حماسه را به هم پیوند زدند.

 

وی با اشاره به این‌که رسالت عالمان همان رسالت شهیدان است، افزود: شهیدان نشان دادند برای علم‌آموزی گاهی باید از هستی خود دست کشید،  علم و شهادت هر دو هویت‌بخش و معرفت‌آور هستند.

 

وزیر علوم در ادامه گفت:  مبارزه با جهالت و خرافه‌پرستی تنها علم نیست بلکه شهادت نیز ابزار شهید است که با خون خود زمینه حرکت و پویایی جامعه را فراهم می‌کند.

 

فرهادی بیان داشت: گاهی حیات جامعه به وسیله عوامل بیرونی به مخاطره می‌افتد و خون شهید به دریایی از خون تبدیل شده و به پیکره اجتماع خون جدید وارد می‌کنند، امام‌حسین(ع) با اهدای جان خود به جامعه بی‌جان مسلمانان جان دوباره داد.

 

وی افزود: شهید همت‌ها و باکری‌ها و نمونه های فراوان دیگر با شهادت خود نشان دادند که فرهنگ دانشجو حقیقتی واحد در جلوه‌های مختلف است، امروز یاد و خاطره دانشجویان شهید با شعار و تبلیغ حاصل نمی‌شود شهدا نیاز به معرفی شدن ندارند بلکه باید پاسدار راه و آرمانهای آنها باشیم.

 

وزیر علوم و تحقیقات در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که امروز با برگزاری گرامی‌داشت 6 هزار شهید دانشجو که بسیاری از مدیران، مسؤولان و کارگزارن نظام بودند روح آنها شاد شده و از آرمان و راه آنها الگوبرداری کرده و ادامه دهنده راه آنها باشیم./807/پ202/ش

 

ارسال نظرات