۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۵۰۸۴۵

همایش قرآنی نجم‌الهدی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش قرآنی نجم‌الهدی با حضور 2500 نفر از فعالان، نخبگان و حافظان جامعه القرآن اهل بیت(ع) آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
همايش قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدحسین طباطبایی، نخبه برجسته حوزوی در عرصه قرآن امروز در همایش بزرگ نجم الهدی در تبریز با اشاره به از حدیثی از مولای متقیان امام علی(ع) اظهار داشت: آن حضرت فرمودند؛ فرزندان خود را تعلیم بدهید به علومی که ایشان را سود رساند در مقابله با گروهی که دارای عقاید انحرافی بودند، گفت: قطعا این معارف قرآنی، عقاید، فقه و اخلاق اسلامی است که اگر آموخته شود مانع انحراف در جامعه می شود.

 


وی افزود: برخی معتقدند باید به بچه ها فرصت بدهیم تا دوره بازی های کودکانه خود را بگذرانند و بعد از این دوره آن ها را به آموزش قرآن بگماریم، اما باید بگویم شرایط جامعه به گونه ای است که اگر صبر کنیم تا این دوره بگذرد، خیلی دیر می شود و لازم است از دو و نیم یا سه سالگی کودکان را در بستر آموزش های قرآنی قرار بدهیم.

 


حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: اگر کودکان از همان دوران گام اول را خوب بردارند؛ می توانند مراحل تخصصی را نیز پشت سر بگذارند، اما اگر غفلت کنیم و این کار را به تاخیر بیندازیم دیر می شود و زمانی می رسد که دیگر فرصت پیدا نمی کنیم.

 


وی با تشریح ویژگی های آموزش قرآن در جامعه القرآن گفت: ما در مرکز آموزش قرآن کودکان دارای سه و نیم سال را قبول می کنیم و به آنها آموزش می دهیم به طوری که وقتی به پنج سالگی می رسند روخوانی صحیح کل قرآن را یاد می گیرند.

 


این نخبه قرآنی افزود: هم اکنون 23 شعبه جامعه القرآن در استان آذربایجان شرقی و 17 شعبه در تبریز وجود دارد و طبق آمار حدود 1700 نفر کودکان خردسال عضو جامعه القرآن در تبریز هستند که 1300 نفر آنها در بخش روخوانی و بقیه در حوزه های دیگر آموزش می بینند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت توجه به علوم و معارف قرآنی در عصر حاضر اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) فرموده‌اند؛ از دنیای شما سه چیز برای من محبوب است؛ تلاوت قرآن، نگاه کردم به چهره پدرم رسول الله(ص)، انفاق در راه خدا؛ از این حدیث معلوم است که حضرت تا چه اندازه بر تلاوت و آموزش قرآن تاکید داشتند.

 


حجت الاسلام طباطبایی با باین این‌که امام صادق تعلیم قرآن به دیگران را نمونه بارز و خاص انفاق در راه خداوند می دانند، گفت: در سیره عملی ائمه معصومان(ع) داریم که ایشان بر آموزش قرآن برای خانواده و فرزندان خود اهتمام و توجه ویژه ای داشتند.

 


وی افزود: امام علی(ع) می فرماید؛ وقتی در خانه ای قرآن زیاد تلاوت شود، خیر و برکت زیادی در پی خواهد داشت، اهل خانه در وسعت رزق قرار می گیرند و آن خانه برای اهل آسمان می درخشد همان طور که ستارگان آسمان برای اهل زمین می درخشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات