۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۵۰۸۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

جذابیت جلسات قرآنی برای نسل جوان افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: قرآن در تمام ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش هدایت گری ایفا می کند.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش 2500 نفری نخبگان جامعه القرآن و اهل بیت(ع) استان اظهار داشت: بسیاری از معضلات جامعه نشأت گرفت از انحراف از مسیر و حقیقت معارف قرآنی است.

 


وی با تأکید بر این‌که بایستی جاذبه جلسات قرآنی افزایش یابد تا جوانانی که نسبت به معارف کلام وحی بی اعتنا هستند، به این امر هدایت شوند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانید با استفاده از ابتکار عمل و خلاقیت و همچنین بهره‌مندی از جذابیت های هنری جوانان را به سمت قرآن هدایت کنید، به یقین بازخورد فعالیت ها بهتر خواهد بود.

 


نماینده خبرگان رهبری از قاریان قرآنی خواست تا با جذابیت بیشتر قرآن را تلاوت کنند و گفت: گاهی تلاوت یک آیه می تواند شخص مفسدی را از انجام عمل فساد بازدارد و او را به راه راست هدایت کند؛ تلاوت قرآن سبب بیداری دل ها و آشنایی با محتوا و درس های آموزنده آن موجب برکات بسیار برای فرد و جامعه می شود.

 


امام حمعه تبریز با بیان این‌که قرآن بهترین شفا دهنده امراض روحی و جسمی انسان هاست، افزود: قرآن در تمام ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش هدایت گری ایفا می کند، از این رو جامعه قرآنی نقش بسزایی در خنثی کردن تهاجمات فرهنگی و مبتذل غربی ایفا می کنند.

 


آیت الله شبستری افزود: کسانی که قرآن تلاوت کرده و در مفاهیم آن تدبر می کنند؛ نسبت به مسایل و تهاجمات فرهنگی دشمنان آگاه تر بوده و می توانند جوانان را هدایت کنند، قاریان و حافظان قرآنی علاوه بر اینکه خود به آیات و دستورات قرآنی عمل می کنند، ضروری است با لحنی جذاب و پسندیده جوانان این مرز و بوم را به راه درست هدایت کنند.

 


نماینده خبرگان رهبری در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف جامعه قرآنی دانست و افزود: خواهرانی که خود قرآن می خوانند و با توجه به آیات آن حجاب خود را رعایت می کنند وظیفه سنگینی دارند تا دیگر زنان و دختران این مرز و بوم را به حجاب دعوت کنند.

 


گفتنی است، همایش 2500 نفری نخبگان جامعه القرآن و اهل بیت(ع) استان آذربایجان شرقی امروز در صحن مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات