۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۵۰۸۸۶
رییس سازمان بسیج دانشجویی:

شهدای دانشجو زمینه‌ساز وحدت و همدلی در دانشگاه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج دانشجویی با بیان این‌که شهدای دانشجو در برهه‌های مختلف با نقش محوری خود سبب وحدت و همدلی شدند، گفت: زندگی‌نامه، آثار و تالیفات بسیاری از شهدای دانشجو جمع‌آوری شده که شاید پیش از این کمتر به آن پرداخته شده بود.
دکتر حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ودود حیدری رییس سازمان بسیج دانشجویی امروز پیش از ظهر در گنگره بزرگداشت شهدای دانشجو که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) گفت: گنگره ملی شهدای دانشجو سابقه دیرینه‌ای دارد شاید بشود این‌گونه گفت که از برنامه‌های ثابت در دانشگاه‌ها بوده که هر کسی در هر جا تلاش کرده تا یاد و نام دانشجویان شهید را زنده کند.

 

وی افزود: با آغاز کارهای مطالعاتی از سال 92 و تشکیل شورای مرکزی این کنگره شکل گرفت که محور وحدت و انسجام در سطح آموزش عالی کشور شد.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی، عنوان کرد: شهدای دانشجو در برهه‌های مختلف با نقش محوری خود سبب وحدت و همدلی شدند زندگی‌نامه، آثار و تالیفات بسیاری از شهدای دانشجو جمع‌آوری شده که شاید پیش از این کمتر به آن پرداخته شده بود.

 

حیدری اظهار داشت: طی جلسات هماهنگ با وزارت علوم، جهاد دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری شهدای شاخص هر استان مشخص شده است، همچنین تولیداتی چون کتاب، نرم‌افزار، انیمیشن، کلیپ، مستند و برنامه‌های تلوزیونی درباره شهدای شاخص داشتیم.

 

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که بزرگداشت شهدا ادامه شهادت است، ابراز کرد: در زمینه بزرگداشت شهدا جشنواره‌های هنری و ادبی، فضاسازی در سطح دانشگاه‌ها صورت گرفته که تا چند ماه ادامه خواهد داشت.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: در این کنگره به شکل نمادین از شهدای دانشجو تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید اما از 2 هزار خانواده شهید با سرکشی به منازل آنها تقدیر و تجلیل به عمل آمده است که امیدواریم در سنوات آینده بتوانیم ادامه دهیم.

 

شایان ذکر است در ابتدای مراسم وحید خزایی از قاریان بین‌المللی آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرده و در ادامه بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهدای حاضر در کنگره تحت عنوان ترویج یاد و نام شهدا در جامعه پخش شد.

 

گفتنی است، اختتامیه گنگره ملی شهدای دانشجو همزمان با ایام فاطمیه با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، وزیر علوم، وزیر بهداشت، رییس سازمان بسیج مستضعفین، رییس سازمان بسیج دانشجویی و ... شنبه 16 اسفند در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد که طی چهار مرحله در  مراسم از خانواده شهدای دانشجو تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در یک مرحله از خانواده شهدا از استان اصفهان شهید محمود شهبازی، از استان البرز شهید محمد علی کاوه، از استان آذربایجان شرقی شهید عزیز عزیززاده، از آذربایجان غربی شهید رحیم غرقی، از ایلام شهید داریوش رضایی‌نژاد، از بوشهر شهید نادر گنجی، از استان تهران شهید عباس ورامینی، از چهارمحال بختیاری شهید علیرضا سلطانی، از استان خراسان جنوبی شهید علی صمدیان، از استان خراسان شمالی شهید حسن محقق، از استان خراسان رضوی شهید حسن آقاسی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

در مرحله‌ای دوم کنگره از خانواده شهدا از استان خوزستان شهید حسن باقی، از زنجان شهید عباس منتخبی، از فارس شهید مهدی اثنی عشری، از استان سمنان شهید محمد مهدی امین،  از سیستان و بلوجستان شهید غلامحسن میرحسینی و از  قزوین شهید سعید آرام تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در مرحله دیگری از کنگره از کردستان شهید محمدعلی حق‌وردی، از قم شهید مهدی زین‌الدین از کرمان شهید ایرج فیروزی، از کهکلویه و بویر احمر شهید عین‌الله برات، از استان کرمانشاه شهید طیبه زمانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در مرحله آخر از شهید سید محمد حسین علم الهدی، از گیلان شهید اکبر طوبی، از لرستان شهید علی‌عباس حسین‌پور،  از مازندران شهید حبیب الله افتخاریان، از مرکزی شهید سید حسین حسینی، از هرمزگان شهید حسن دانشمند، از همدان رضا ساکی، از استان یزد حسین بخشنده، از هویزه حسین خوشنویسان، شهید فرخ زاد سلحشور و شهید قدوسی تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات