۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۵۰۹۱۱
مسؤول ستاد تفسیر حوزه علیمه قم:

ترویج فرهنگ قرآنی مانع بروز ناهنجاری های اجتماعی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد تفسیر حوزه علیمه قم با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می تواند از بروز ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات مختلف در جامعه جلوگیری کند، افزود: نقشه راه مصون سازی انسان ها ترویج آموزه های قرآنی در جامعه است.
انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید محمد چاوشی، مسؤول ستاد تفسیر حوزه علیمه قم امروز در اختتامیه سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین بیان این که قرآن کریم کتاب زندگی است و همیشه در تاریخ و زمان‌ها جاری است، اظهار داشت: مباحث دینی ما باید برای مخاطبان جالب و جذاب باشد تا این معارف نورانی به همه دنیا صادر شود.

 

حجت الاسلام چاوسی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می تواند از بروز ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات مختلف در جامعه جلوگیری کند، افزود: نقشه راه مصون سازی انسان ها ترویج آموزه های قرآنی در جامعه است.

 

وی با تاکیدبر این که فرهنگ قرآنی موجب رشد و تعالی جامعه می شود، خاطرنشان کرد: انسان از رهگذر انس با قران آرامش پیدا می کند.

 

مسؤول ستاد تفسیر حوزه علمیه قم با بیان این که هر قشر و انسانی از دریا یک نصیب و لذتی می‌برد، تصریح کرد: هر کس به اندازه فهم و درک از دریا از لذائذ آن بهره مند می شود و برای لذت بردن از قرآن باید آیات نورانی این کتاب آسمانی را فهم و درک کنیم و از آن لذت ببریم.

 

وی  با تاکید بر این که قرآن کتاب هدایت است و در زمینه های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد و به طور کلی در ابعاد مختلف زندگی، راه های هدایت را به روی انسان می گشاید، خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن باعث بیداری دل  ها می شود

 

حجت الاسلام چاوشی با بیان این که قرآن کریم کتاب  هدایت بشریت است، افزود: قرآن کریم به  انسان ها راه رسیدن به سعادت و خوشبختی را نشان می دهد و هر کسی به این کتاب چنگ بزند موفق و سربلند می شود.

 

وی با تاکید بر این که قرآن کریم انسان ها را از گمراهی نجات و مسیر روشنایی را به آدمی نشان می‌دهد، تصریح کرد: باید با شناخت دقیق از قرآن به دستورات نورانی آن عمل کرده و از این کتاب هدایت غافل نشویم تا در دنیا و آخرت به سعادت برسیم./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات