۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۵۰۹۲۴

خبرهای کوتاه از حوزه علمیه خواهران مشهد

خبر گزاری رسا ـ برگزاری نشست نقد و بررسی عرفان های نوظهور با محوریت عرفان حلقه، ارائه کلیه دروس جامعه الزهرا(س)قم در مدرسه اسلام شناسی و برگزاری کلاس های آشنایی با معارف اسلامی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) از عناوین خبرهای کوتاه حوزه علمیه خواهران مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، نشست نقد و بررسی عرفان های نوظهور و  کاذب با محوریت عرفان حلقه، امروز در این مدرسه برگزار شد.

 

این نشست، به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، به منظور ارتقاء سطح آگاهی طلاب حوزه علمیه در شناخت مباحث روز جامعه و پاسخگویی به شبهات دینی جلسه نقد و بررسی عرفان های نوظهور برگزار شد.

 

در این نشست، خانم رشیدیان، استاد مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، ضمن توضیح و تبین عرفان های نوظهور و کاذب در خصوص عرفان حلقه و اعتقادات پیروان این گرایشات سخنرانی نمود.

 

رشیدیان با اشاره به اعتقادات  کذب و باطل این فرقه، افزود : این افراد چون اعتقادی به انجام عبادات تعیین شده در اسلام ندارند از سوی قشر دین گریز و راحت طلب مورد استقبال قرار می گیرند و از دیگر سو با تأکید بر مباحث انرژی درمانی، افراد کم سواد و بی اطلاع را دور خود جمع می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، با اشاره به این که راه مقابله با این فرقه های پوشالی و باطل، مجهز شدن به علوم و ایمان راستین است، افزود: در جامعه ما نیاز است طلاب جوان علاوه بر شناخت از مسائل روز جامعه با برخورداری از دانش کافی و اصول عقیدتی مستحکم در مقابل این شبهات دینی نوظهور، ایستادگی نمایند و جامعه را در مسیر رسیدن به شناخت حقیقی دین یاری رسانند.

 

گفتنی است، در این مراسم، کلیپ های  مختلف و مرتبط با موضوع به منظور آشنایی بیشتر طلاب با عقاید و تحلیل خطاهای گفتاری و رفتاری پیروان این گروه ها پخش شد.

                                                                                                                      

مدرسه علمیه اسلام شناسی کلیه دروس جامعه الزهرا(س) را ارائه می کند

خانم نظری، مسؤول آموزش نوبت عصر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، از برگزاری کلاس های جامعه الزهرا قم، در نوبت صبح و عصر در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد خبر داد.

 

وی با اشاره به این که این دورس شامل کلیه دروس سطح دو و سطح سه  می باشد، افزود: این دروس به سه صورت حضوری،مباحثه ای و رفع اشکال با اساتید مجرب برگزار می نماید.

 

نظری گفت: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن های 05138559819-09156212624 تماس برقرار کنند.

 

 

خانم التفاتی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد از برگزاری کلاس های آشنایی با معارف اسلامی خبر داد.

 

وی گفت: در این دوره مباحثی چون آموزش تجوید و ترتیل، احکام، تفسیر قرآن با رویکرد اخلاقی، مکالمه عربی، سبک زندگی دینی در سیره معصومین(ع) ارائه می شود.

 

التفاتی با اشاره به این که مدرسه علمیه حضرت زینب(س) به صورت آزاد نیز طلبه می پذیرد، افزود: این مرکز تحت نظارت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از خواهران واجد شرایط، برای سال تحصیلی 94-95 طلبه می پذیرد.

 

وی ابراز کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیش تر به آدرس این مرکز، واقع در چهارراه زرینه، خیابان آزادی، آیت الله بهجت23 مراجعه کنند یا با شماره های 32290056-32242291تماس حاصل فرمایند./1309/د101/ب5                                                                                                                

برگزاری کلاس های آشنایی با معارف اسلامی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س)

ارسال نظرات