۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۹۵۳
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کاشان خبر داد؛

اعزام 1520 دانش آموز دختر و پسر به اردوهای راهیان نور در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی، فرهنگی و تربیتی اداره آموزش و پرورش کاشان گفت: امسال یکهزار و 520 نفر دانش آموز دختر و پسر با 38 دستگاه اتوبوس راهیان مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس شدند.
حجت الاسلام رضا خرمي معاون پرورشي حجت الاسلام رضا خرمي معاون پرورشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا خرمی معاون پرورشی، فرهنگی و تربیتی اداره آموزش و پرورش کاشان شنبه شب در نشست خبری مدیر و معاونان آموزش و پرورش کاشان در مرکز تحقیقات معلمان این شهرستان گفت: طی شش ماه دوم سال جاری با همکاری مجموعه معاونان آموزش و پرورش کاشان موفق به ایجاد یک فضای دینی و ارزشی در اداره و آموزشگاه های آموزش و پرورش کاشان شده ایم.

 

وی از توجه به نماز جماعت در مدارس شهرستان کاشان به عنوان یکی از مهم ترین و اساس و اصول کار فعالیت های فرهنگی در حوزه پرورشی، فرهنگی و تربیتی نام برد و افزود: با تمام مشکلاتی که برای برگزاری نماز جماعت در مدارس داریم، در حال حاضر در 250 مدرسه  شهرستان جماعت برگزار می شود که از این تعداد مدرسه نماز های جماعت در  208  مدرسه توسط امام جماعت برگزار می شود.

 

به گفته وی، تعداد 200 مدرسه شهرستان کاشان دارای نمازخانه است که بیش از 50 درصد از دانش آموزان شهرستان کاشان در نمازهای جماعت مدارس شهرستان کاشان شرکت دارند.     

 

حجت الاسلام خرمی استفاده از روحانیان حوزه علمیه قم در مدارس کاشان برای آشنایی و تشویق و ترغیب دانش آموزان به نماز و پاسخگویی به شبهات در حوزه نماز را یکی از برنامه های حوزه پرورشی، فرهنگی و تربیتی اداره آموزش و پرورش کاشان اعلام کرد و افزود: کمتر از سه ماه قبل تا 20 اسفند ماه جاری بیش از 30 روحانی اعزامی از حوزه های علمیه قم در 120 مدرسه شهرستان کاشان در زمینه مباحث نماز فعالیت داشته اند.  

 

به گفته وی، روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم در آموزش و پرورش ضمن شرکت در کلاس ها، بحث نماز را به صورت تخصصی مطرح و همزمان بلافاصله کلاس های آموزش برای خانواده دانش آموزان برگزار شده است.  

 

معاون پرورشی، فرهنگی و تربیتی اداره آموزش و پرورش کاشان یاد آورشد: در بیش از 120 مدرسه، بیش از 120 جلسه انجمن و اولیاء و مربیان برگزار و در زمینه نماز به صورت تخصصی آموزش داده شده است.

 

حجت الاسلام خرمی گفت: به اذعان دوستان در مرکز تخصصی نماز استان قم، کمتر شهرستانی است که از این فرصت و ظرفیت ها بتواند به صورت تخصصی در رابطه با نماز استفاده کند و شهرستان کاشان در این زمینه پیشتاز است.

 

به گفته وی، یک دوره تخصصی نماز برای مدیران و معاونان پرورشی و آموزشی و سایر معاونان آموزش و پرورش با 12 ساعت کلاس ضمن خدمت و یک دوره 4 ساعته نماز برای امامان جماعت مدارس برگزارشده است.

 

اعزام 1520 دانش آموز دختر و پسر به اردوهای راهیان نور در سال جاری

 

حجت الاسلام خرمی، آموزش و پرورش کاشان را در زمینه اعزام راهیان نور دانش آموزی در استان اصفهان یکی از شهرهای پیشتاز دانست و افزود: امسال یکهزار و 520 نفر دانش آموز دختر و پسر با 38 دستگاه اتوبوس راهیان مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس شدند.

 

وی افزود: از این تعداد دانش آموز اعزامی به اردوهای راهیان نور 840 نفر دانش آموزدختر با 21 دستگاه اتوبوس و 680 نفردانش آموز پسر با17 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام شدند.   

 

1280 ساعت کار فرهنگی در پنجشنبه های تعطیل مدارس‌ کاشان

 

حجت الاسلام خرمی در ادامه از فعالیت 4 مدرسه به صورت رسمی و تعداد بیشتری مدرسه به صورت غیر رسمی روز های تعطیل پنجشنبه در رابطه با مسائل اعتقادی و مذهبی دانش آموزان خبرداد و افزود: قصه های قرآن و روخوانی قرآن ، آموزش قرآن و کنار این ها مباحث فرهنگی دیگر از جمله هنر و نقاشی، آموزش خط و نقاشی، ورزش و اردوهای فرهنگی از جمله فعالیت روزهای پنجشنبه تعطیل این مدارس است.   

 

وی افزود: در 20 هفته فعالیت روزهای پنجشنبه این مدارس، حدود یکهزار و 280 ساعت کار فرهنگی انجام شده است که در رابطه مجمع خیران مدرسه ساز کاشان اعلام آمادگی برای مساعدت مالی کرده است که ضمن تقدیر از خیرین امیدواریم وعده های آنها تحقق یابد.  

 

اعزام 35176 دانش آموز به اردوهای فرهنگی

 

معاون پرورشی، فرهنگی و تربیتی اداره آموزش و پرورش کاشان در ادامه تعداد اعضای شورای دانش آموزی مدارس کاشان را 293 دانش آموز اعلام کرد و افرود: ظرفیت ها و استعداد های بالایی در بین این دانش آموزان است که نیازمند معرفی آنها به جامعه از سوی رسانه ها است.

 

حجت الاسلام خرمی همچنین از اعزام 35 هزار و 176 دانش آموز به اردوهای فرهنگی در شش ماهه دوم سال جاری خبرداد و از کانون فرهنگی تربینی جوانه های آموزش و پرورش کاشان به عنوان یکی از کانون های فعال نام برد و افزود: در آخرین فعالیت های این کانون فرهنگی در پایان سال جاری که مصادف با ایام فاطمه است اجرای نمایش خورشید اشک است که با استقبال دانش آموزان شهرستان روبرو شده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات