۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۹۷۰
امام جمعه فاروج:

اهداف راه اندازی کانون های مساجد محقق نشده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با بیان این که اهداف و انتظاراتی که بر مبنای آن ها کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور راه اندازی شد، هنوز محقق نشده اند، گفت: در این راستا می بایست برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد پررنگ تر برگزار شود.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج شب گذشته در همایش فعالان کانون های فرهنگی و هنری این شهرستان، با تأکید بر رونق دهی به برنامه های فرهنگی مذهبی در کانون های مساجد، اظهار کرد: هیأت امنا، پایگاه بسیج، کانون های فرهنگی و هنری مسجد و نمازگزاران ارکان مسجد به شمار رفته و می بایست با همفکری هم به فعالیت های فرهنگی مسجد رونق دهند.

 

وی با بیان این که یکی از جاهایی که ما همیشه از آن آسیب می خوریم دادن آمارهایی است که کمتر هم شاهد خروجی های مفید آن هستیم، اضافه کرد: در زمینه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد لازم است با در نظر گرفتن این آسیب به دنبال اجرای برنامه های کیفی باشیم.

 

حجت الاسلام قلیزاده افزود: فعال بودن کانون های فرهنگی هنری زمینه توسعه مساجد را فراهم می کند چرا که مسجد محل رشد و بالندگی مؤمنان به ویژه نسل جوان بوده و باید از تمام ظرفیت های آن استفاده شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با بیان این که اهداف و انتظاراتی که بر مبنای آن ها کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور راه اندازی شد، هنوز محقق نشده اند، افزود: در این راستا می بایست برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد با همرانی پایگاه های بسیج پررنگ تر برگزار شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده گفت: باید برنامه های  کانون های مساجد به اندازه ای جذاب و متناسب با نیازهای جوانان و نوجوانان و البته در چارچوب اسلام باشد که این قشر وقت خود را به جای بازی در گیم نت ها و پرسه زدن در محیط های مجازی، در مسجد صرف کنند.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: تاکنون در زمینه توسعه کمی کانون های مساجد در شهرستان های هشت گانه استان مؤفق بوده ایم اما لازم است به توسعه کیفی آن ها بیشتر بپردازیم.

 

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به خراسان شمالی به رونق فعالیت های کانون های مساجد با همکاری پایگاه های بسیج و محوریت امام جماعت تأکید داشتند به همین دلیل می بایست در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.

 

شیرازیان با اشاره به این که پیش از تقسیمات استان خراسان بزرگ، 12 کانون در محدوده خراسان شمالی تشکیل شده بود، افزود: امروز این تعداد به 325 کانون افزایش یافته است.

 

وی، راه اندازی کانون های مصلا را  از برنامه های پیش رو برشمرد و گفت: محور فعالیت های سال آینده کانون ها، قرآن محوری و اهل بیت(ع) است.

 

جواد نظری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج نیز در این همایش گفت: 24 کانون مسجد با هشت کتابخانه قفسه باز در این شهرستان فعال است.

 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد با ظرفیت مردمی که دارد می تواند در تحقق اهداف انقلاب بازوی کمکی باشند، اضافه کرد: جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به کانون های مساجد با جذابیت بخشی به برنامه ها امکان پذیر است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات