۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۰۹۹۶
مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

برنامه های فاطمیه در خراسان شمالی به دور از مسائل تفرقه انگیز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برنامه های ایام فاطمیه در این استان به دور از افراط و تفریط و مسائل تفرقه انگیز برگزار می شود.
فاطميه

حجت الاسلام هادی مفیدی، مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، به تشریح برنامه های انجمن ها و تشکل های اسلامی شهرستان های هشت گانه این استان در طول سال جاری پرداخت.

 

وی با اشاره به اهم فعالیت های انجام شده از سوی انجمن اسلامی ریحانه النبی(س) شهرستان گرمه، اظهار کرد: اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها، اجرای همایش های دینی و قرآنی عمومی و  تخصصی وی‍ژه مداحان، مسؤولان جلسات قرآنی، مسؤولان هیئات مذهبی، قاریان و حافظان قرآن کریم و ... و تشکیل جلسات اتاق فکر بانوان به صورت ماهانه از جمله اقدامات انجام شده از سوی این انجمن در سال جاری است.

 

حجت الاسلام مفیدی، تعامل با واحدهای درون سازمانی از جمله اعزام، تشکل های دینی و قرآنی، برگزاری مناسبت های ملی مذهبی مربوط به حوزه کودک و نوجوان، بانوان، جوان و غیره در بیش از 30 مناسبت، ساماندهی هیئات مذهبی با برگزاری سلسله جلسات وی‍ژه مسؤولان، اعزام روحانی، آسیب شناسی مجالس و...، برگزاری جلسه مجمع الذاکرین مداحان پانزدهم هر ماه و آموزش و ساماندهی ملاهای محلی خواهر و غسالان از دیگر اقدامات انجام شده در این انجمن به شمار می روند.

 

 به گفته وی، برگزاری بیش از 20 کارگاه آموزشی، مهارتی، تحکیم بنیان خانواده در محل هیئات مذهبی و مؤسسات قرآنی، اجرای 15 برنامه تعامل با ادارات شهرستان با پذیرش طرح های دینی و تنظیم  تفاهم نامه و اعزام سخنران جهت ارتقای سطح فرهنگی بانوان سایر ادارات و نیروهای جامع هدف، تهیه و توزیع بروشورهای فرهنگی دینی و مناسبتی در پنج مورد، شرکت فعال در تمامی جلسات کارگروه ها و کمیته های مربوط به حوزه بانوان، اجرای 15 مورد جشنواره، مسابقات و غیره در سطح شهرستان گرمه، اعزام 45 مبلغه جهت ارائه احکام شرعی بانوان به روستاهای تابعه و هیئات مذهبی و مساجد و برگزاری 13 محفل انس با قرآن کریم برخی دیگر از فعالیت های انجمن اسلامی ریحانه النبی(س) شهرستان گرمه محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام مفیدی همچنین در مورد عملکرد سالانه و برنامه های اجرایی انجمن اسلامی ریحانه النبی(س) وابسته به اداره تبلیغات اسلامی جاجرم نیز اظهار کرد: برگزاری مراسمات سوگواری با همکاری هیأت محبان الزهرا(س)، دیدار بانوان انجمن اسلامی و تشکل های دینی با امام جمعه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و کتاب و برگزاری جشن بزرگ کوثر در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) از جمله اقدامات انجام شده در این انجمن هستند.

 

وی اجرای همایش کوهنوردی بانوان، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، برگزاری اردوی یک روزه همسران روحانیان و پرسنل، برگزاری گفتمان دینی با موضوع مهارت های زندگی، برگزاری اعتکاف، برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه خانواده ها را از دیگر فعالیت های انجام شده در طول امسال از سوی این انجمن ذکر کرد.

 

حجت الاسلام مفیدی همچنین با اشاره به اقدامات انجمن اسلامی منتظران حضرت مهدی(عج) تبلیغات اسلامی شهرستان راز و جرگلان، اظهار کرد: عزاداری ایام فاطمیه با حضورهیئات مذهبی، برگزاری همایش حجاب ازدیدگاه حضرت زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه در محل مسجد جامع، برپایی نمایشگاه ایام فاطمیه در محل مسجد جامع شهر راز و برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی در هفته زن برخی از فعالیت های این واحد به شمار می روند.

 

وی برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع)، دیدار با دختران فعال قرآنی، برگزاری نشست آسیب های ماهواره به مناسبت هفته جوان در محل مسجد جامع شهر راز، برگزاری جشن مادران و کودکان در هفته کودک، اجرای طرح خانواده متعالی، اجرای گفتمان های دینی مختلف از جمله حجاب و عفاف، برگزاری جشن انقلاب به مناسبت دهه فجر، اجرای همایش پیامبراعظم(ص) در محل مسجد امام رضا(ع) و تعامل با حوزه علمیه خواهران اهل سنت یکه سعود را از دیگر فعالیت های این انجمن در طول سال جاری برشمرد.

 

مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که هیئات و تشکل های دینی موجود در استان در ایام فاطمیه دوم نیز برنامه های متعددی را در دستور کار دارند ، گفت: برنامه های ایام فاطمیه در این استان همانند گذشته به دور از افراط و تفریط و مسائل تفرقه ای برگزار می شود.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حال حاضر در این استان هزار و 66 هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد 866 هیأت ثبت شده و 200 هیأت به صورت ثبت نشده فعالیت می کنند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات