۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۵۱۰۱۰

محل استقرار راویان در یادمان‌های دفاع مقدس اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور از استقرار راویان دفاع مقدس در کلیه یادمان‌های شهدا در استان خوزستان خبر داد و گفت: هم اکنون راویان در همه یادمان‌های شهدا مستقر شده‌اند و برای زائران سرزمین نور روایتگری می‌کنند.
راهيان  نور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، منصور عیوضی، معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور، از استقرار راویان دفاع مقدس در کلیه یادمان‌های شهدا در استان خوزستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون راویان در همه یادمان‌های شهدا مستقر شده‌اند و برای زائران سرزمین نور روایتگری می‌کنند.

 

وی با بیان این که راویان در همه­یادمان‌های شهدا در استان خوزستان و بخشی از ایلام مستقر هستند، بیان کرد: راویان دفاع مقدس متشکل از پیشکسوتان، فرماندهان، جانبازان و ایثارگران نیروهای مسلح، وزارت جهادکشاورزی و مؤسسه سیره شهدا با رمز مقدس محمدرسول الله(ص) در یادمان‌های شهدا حضور یافتند و ایثارگری رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را بیان می‌کنند.

 

معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه به معرفی یادمان شهدایی که راویان در آنها استقرار دارند پرداخت و گفت: یادمان‌های والفجر 8 در اروند، شلمچه، طلاییه، شرهانی و فتح‌المبین در شوش دانیال از جمله آنها هستند؛ همچنین در یادمان هور که محل شهادت سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) و دیگر فرماندهان این قرارگاه است نیز راویان دفاع مقدس حضور دارند و خاطرات دوران طلایی دفاع مقدس را بیان می‌کنند.

 

عیوضی در ادامه عنوان کرد: راویان دفاع مقدس در یادمان‌های شهدا در چزابه، فکه محل شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و همرزمان شهیدش مستقر هستند و به روایت‌گری ایثارگری شهدا می‌پردازند.

 

وی یادمان دهلاویه در سوسنگرد را یکی دیگر محل‌های استقرار راویان دفاع‌مقدس معرفی کرد و افزود: این مکان محل شهادت سردار رشید اسلام شهید مصطفی چمران، فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در 31 خرداد سال 1360 است.

 

معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: همچنین در یادمان شهدای هویزه که محل شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی، فرمانده سپاه هویزه و یاران شهیدش در عملیات نصر است نیز راویان حضور دارند؛ در یادمان شهدا در کانال کمیل، یادمان شهدای شرق کارون محل دفن 9 شهید گمنام دفاع مقدس و یادمان ذوالفقاریه نیز راویان روایت‌گری می‌کنند./822/د102/ف

ارسال نظرات