۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۵۱۰۳۲
آیت الله نمازی:

حمایت از حوزه های علمیه در اولویت سازمان اوقاف باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جامعه اسلامی نباید فقیر داشته باشد افرادی که تمکن مالی و ثروت دارند در باره اهمیت وقف در بخش های مختلف ازدواج، تحصیل، حوزه های علمیه و... باید توجیه شوند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر امروز در جمع رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان اصفهان گفت: موقوفات بر اساس نیات واقفین متفاوت است، اما برای موقوفات اولویت هایی وجود دارد که باید به اولویت های موقوفات توجه داشته باشیم.

 

وی، از وقف در راستای تولید و ثروت به عنوان یکی از اولویت های موقوفات نام برد و افزود: وقف ضمن این که می تواند برای مصرف باشد در راستای تولید و اشتغال نیز می تواند موثر باشد که یکی از این مراکز تولید علم حوزه های علمیه است که باید موقوفات در بخش حوزه های علمیه پر رنگ تر از قبل دیده شود.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که یکی از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت از حوزه های علمیه است یاد آورشد: سربازان امام زمان(عج) نباید با اندک شهریه ای که می گیرند، زندگی سختی را با خانواده خود در زیر زمین های نمور و بدون امکانات اولیه باشند.

 

نماینده ولی فقیه بر لزوم تشویق و ترغیب متمکنین و ثروتمندان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای پشتیبانی از طلاب مظلوم و سربازان امام زمان تأکید و توصیه کرد تا در بحث موقوفات حوزه های علمیه را در اولویت اول قرار دهند.

 

آیت الله نمازی، از طلاب حوزه های علمیه به عنوان مظلوم ترین قشر در جامعه نام برد و یادآورشد: مظلوم تر از طلاب حوزه های علمیه، همسران طلاب هستند که تحت تکفل یک مظلوم دیگر هستند و مظلوم تر ازطلاب و همسران طلاب، فرزندان طلاب هستند که تحت تکفل یک پدر و مادر مظلوم قرار دارند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین از مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه خواست تا در طرح و برنامه های کمیسیون های کارشناسی از حوزه های علمیه حمایت کنند.   آیت الله نمازی در ادامه یاد آورشد: امروز دشمنان اسلام با هزاران سایت در فضای مجازی بر علیه شیعه تبلیغ می کنند و یا در فرودگاه ها هنگام بازگشت زوار با اهدای کتاب هایی به زبان فارس ایجاد شبهه می کنند که برای رفع شبهات نیازمند علم و آگاهی و تخصص است که این کار بر عهده حوزه های علمیه است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: در طول تاریخ و یکهزار و 400 سال قبل تاکنون، علمای دین همیشه در خط مقدم دفاع علمی بوده و هستند.

 

حجت السلام محسن ضیایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان نیز گفت: شهرستان کاشان به لحاظ تعداد موقوفات و بقاع متبرکه در استان اصفهان رتبه اول را دارد اما به لحاظ درآمد در رتبه دوم استان قرار دارد.

 

وی از رشد 110 درصدی درآمدهای اوقاف شهرستان کاشان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کاشان در این زمینه بهترین رتبه را استان اصفهان کسب کرده است.

 

شایان ذکر است، امروز جلسه شورای اداری رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان اصفهان با حضور حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ج

 

ارسال نظرات