۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۱۰۳۶
مدیر مدرسه علمیه علی آباد کتول:

حضرت فاطمه مدافع حقیقی دین و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه علی آباد کتول، حضرت فاطمه(س) را مدافع حقیقی دین و ولایت دانست و گفت: آن بانوی نمونه اسلام با بصیرت و آگاهی از جایگاه ولایت به خوبی دفاع کرد.
حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام گنجعلی، مدیر حوزه علمیه علی آباد کتول امروز در نشست اخلاقی تربیتی با موضوع دفاع از ولایت در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول با تسلیت ایام فاطمیه گفت: علت دفاع حضرت زهرا(س) از فدک نه تنها منیت و ضعف ایمان نبوده بلکه بخاطر دفاع از ولایت و دین بوده است، زیرا حضرت می فرمایند: من هم مثل همسرم علی(ع) از حق دفاع می کنم.

 

حجت الاسلام گنجعلی با بیان این که انسان ها بیشترین چیزی که دوست دارند نفسشان است و به حتم با انجام گناه به خود خیانت می کنند، ادامه داد: انسان باید هر لحظه خود را از شیرینی و لذت گناه دور کند و از عذاب پس از آن غافل نباشند؛ همچون حضرت زهرا(س) که پاک و معصوم بودند و نه تنها به خود خیانت نکرده بلکه نسبت به ولایت و همسرش نیز وفادار بوده است.

 

مدیر مدرسه علمیه علی آباد کتول ضمن بیان تأثیرپذیری آموزه های اخلاقی تربیتی ابوذر از پیامبر(ص) به روایتی از نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند به کسی که بیشتر از همه دوستش داری خیانت نکن و ضربه نزن و دیگر اینکه به دشمنت خدمت نکن و احترامش نکن و باعث رشد او نشو د.

 

نشست اخلاقی با عنوان سبک زندگی دینی در مدرسه علمیه کوثر

 

حجت الإسلام نصرتی، استاد حوزه علمیه در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر علی آباد کوتول گفت: سبک زندگی اسلامی بستگی به اثر پذیری آن دارد و اگر از خدا اثر بپذیریم، هدایت می شویم اما اگر از شیطان اثر پذیر باشیم، باعث غضب خدا خواهیم شدو در نتیجه درجه درجه از قرب خدا تنزل پیدا می کنیم به طوری که خودمان هم متوجه نمی شویم.

 

وی با بررسی عواملی که موجب می شود مجموعه ای از دین و قرآن در انسان اثری نداشته باشد، تصریح کرد: با توجه به آیه هفت سوره بقره کفر، نفاق و معصیت و تکرار بر گناه عواملی است که باعث عدم تأثیر پذیری قرآن در وجود انسان می شود.

 

حجت الإسلام نصرتی در ادامه سخنان خود استغفار، صلوات و ذکر را جمله عواملی دانست که موجب می شود قرآن در انسان تاثیر گذار باشد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات