۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۵۱۰۴۵

فعالیت 23 شعبه جامعه القرآن در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ هم اکنون 23 شعبه جامعه القرآن در استان آذربایجان شرقی و 17 شعبه در تبریز در حال فعالیت هستند.
قران کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، مدیرعامل مؤسسه جامعه القرآن اهل بیت(ع) امروز در دیدار با شهردار تبریز اظهار داشت: هم اکنون 23 شعبه جامعه القرآن در استان آذربایجان شرقی و 17 شعبه در تبریز در حال فعالیت هستند.

 


وی با بیان این‌که حدود 1700 نفر کودکان خردسال عضو جامعه القرآن در تبریز هستند که 1300 نفر آنها در بخش روخوانی و بقیه در حوزه های دیگر آموزش می بینند، خاطرنشان کرد: در مرکز جامعه القرآن اهل بیت آموزش قرآن برای کودکان سه و نیم سال به بالا ارائه می شود، به طوری که وقتی به پنج سالگی می رسند روخوانی صحیح کل قرآن را یاد می گیرند.

 


حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر ارایه آموزش های قرآنی از همان دوران کودکی ادامه داد: اگر کودکان از همان دوران گام اول را خوب بردارند؛ می توانند مراحل تخصصی را نیز پشت سر بگذارند، اما اگر غفلت کنیم و این کار را به تاخیر بیندازیم دیر می شود و زمانی می رسد که دیگر فرصت پیدا نمی کنیم.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت توجه به علوم و معارف قرآنی در عصر حاضر اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) فرموده‌اند؛ از دنیای شما سه چیز برای من محبوب است؛ تلاوت قرآن، نگاه کردم به چهره پدرم رسول الله(ص)، انفاق در راه خدا؛ از این حدیث معلوم است که حضرت تا چه اندازه بر تلاوت و آموزش قرآن تاکید داشتند.

 


حجت الاسلام طباطبایی با بیان این‌که امام صادق تعلیم قرآن به دیگران را نمونه بارز و خاص انفاق در راه خداوند می دانند، گفت: در سیره عملی ائمه معصومان(ع) داریم که ایشان بر آموزش قرآن برای خانواده و فرزندان خود اهتمام و توجه ویژه ای داشتند.

 


همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز در سخنانی بر لزوم حمایت جامع و منسجم از فعالیت های قرآنی تاکید کرد و گفت: فرهنگ و آموزه های قرآنی با جامعیت و اعجاز جاودان خود، الگوی ایده آلی است که تمام شئون زندگی شهروندی را در برگرفته و ما مصمم به حمایت از فعالیت های قرآنی هستیم.

 


وی با اشاره به جایگاه و پیشینه شهر تبریز در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، گفت: تبریز، نخستین شهر ایران است که قرآن در آن چاپ شده و شهر علامه هایی که هر یک در تبیین و تشریح محورهای مهم کلام وحی تعیین کننده و تحول آفرین بوده اند.

 


شهردار تبریز ترویج و نشر معارف دینی و قرآنی را محور اصلی برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز دانست و گفت: شهر و جامعه ای که از معارف قرآنی برخوردار باشد، از آسیب های مختلف اجتماعی در امان خواهد بود، ظرفیت های ارزنده تبریز، با هدایت راهگشای نماینده ولی فقیه در استان در خدمت اهداف قرآنی خواهد بوده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات