۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۵۱۱۲۹
در 300 بقعه متبرکه استان اصفهان؛

طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری در 300 بقعه متبرکه استان اصفهان در نوروز سال 94 برگزار می شود.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: با توجه به این فرمایش امام خمینی(ره) که فرمود می خواهیم مردم در کنار امام زادگان با آرامش زندگی کنند، سازمان اوقاف وامور خیریه، طرح آرامش بهاری را که چند سالی است در دستور کار خود قرارداده، امسال نیز با اجرای این طرح از 28 اسفندماه تا 15 فروردین در 300 بقعه متبرکه استان اصفهان در خدمت مسافران نوروزی و زائران است.  

 

وی همچنین با اشاره به این رهنمود رهبر معظم انقلاب که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود گفت: در راستای تحقق این مطالبه معظم له، ضمن آغاز طرح آرامش بهاری از 28 اسفند، سوگواره یاس نبوی نیز از دوم فروردین تا ششم فروردین ماه سال 94 آغاز و  به صورت ویژه در روز شهادت فاطمه زهرا(س) سوگواره یاس نبوی و راه اندازی غافله عزاداری ویژه خواهران در امام زادگان برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی، خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسائل دینی، شرعی و اعتقادی مردم، غرفه های کودک و نوجوان، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و نقاشی بکشید جایزه بگیرید در طرح آرامش بهاری تدارک دیده شده است.

 

حجت الاسلام صادقی، ارتقای سطح فکری کودکان و نوجوانان و همچنین اقشار مختلف مردم، عاشق کردن و سوق دادن مردم به سمت و سوی امام زادگان و تکریم از امام زادگان که تکریم از پیامبر و اهل بیت(ع) است را از مهم ترین اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در 300 بقعه متبرکه استان اصفهان اعلام کرد.

 

وی از مسافران نوروزی که در مسافرت خود در مسیر امام زادگان و بقاع متبرکه قرار دارند خواست با تشرف به امام زادگان ضمن زیارت فرزندان ائمه اطهار، از تسهیلاتی که سازمان اوقاف و امور خیریه برای مسافران و زائران در بقاع متبرکه تدارک دیده است، استفاده کنند.  

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه اظهار امیدواری کرد اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اصفهان ضمن تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، زمینه وقف های جدید را برای آبادانی و توسعه امام زادگان و حضرت زهرا که در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده است، فراهم شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره به این که در طرح آرامش بهاری در 300 بقعه متبرکه استان اصفهان، اقامه نماز جماعت از سوی روحانیان در هر سه وعده برگزار می شود، از این رو از مردم استان اصفهان، به ویژه مردم شهرستان کاشان که امام زادگان عظیم الشأنی مانند علی ابن باقر(ع) را دارند توجه ویژه ای برای حضور در لحظه تحویل سال در کنار امام زادگان خود داشته باشند.  

 

حجت الاسلام صادقی همچنین با اشاره به این که سال گذشته حدود دو میلیون نفر در کنار امامزادگان سال نو را تحویل کردند اظهار امیدواری کرد امسال که تحویل سال در نیمه های شب  خواهد بود برای حضور در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه استقبال بیشتری شود و سال نو را با ادعیه و قرائت قرآن در کنار امام زادگان و خانواده با آرامش آغاز کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات